نجفی گفت: ارائه عملکرد دولت شعارگونه نیست، بلکه آمار و ارقام نشان می‌دهد که طی 2 سال گذشته، بخشی از شاخص‌های عقب‌مانده، در حال افزایش است.

به گزارش ندای گیلان، دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به 11 روستای لاهیجان که در دهستان آهندان برگزار شد، با اشاره به موفقیت بزرگ نظام در دیپلماسی خارجی، اظهار کرد: با همت دولتمردان در کنار هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری، برجام به فرجام رسید و فشار اقتصادی که به ناحق بر مردم تحمیل شده بود، بی اثر شد.

وی ضمن گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: با تلاش همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، نظامی و… در کنار حراست از اندیشه‌های مقاومت اسلامی در منطقه حرکت رو به جلو داشته‌ایم.

استاندار گیلان افتتاح پروژه‌های عمرانی در ایام‌الله دهه فجر را بهانه‌ای برای ایجاد شور و نشاط انقلابی در مردم دانست و تصریح کرد: در روزهایی که رقابت‌های سیاسی در حال شکل‌گیری است، نباید اجازه دهیم که عده‌ای در قالب تبلیغات انتخاباتی، زحمات کارگزاران نظام را زیر سوال ببرند.

نماینده عالی دولت در استان انقلاب اسلامی را متعلق به همه مردم دانست و متذکر شد: انقلاب ایران در شرایطی به پیروزی رسید که کسی انتظار آن را نداشت. امروز شهدای مدافع حرم فراتر از مرزهای کشور، از دین و مذهب حمایت کردند و در برابر کسانی ایستادند که با نام اسلام و پیامبر(ص) امنیت منطقه و دنیا را از بین برده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ عشقی بالاتر از خدمت به مردم نیست، خاطرنشان کرد: ارائه عملکرد دولت شعارگونه نیست، بلکه آمار و ارقام نشان می‌دهد که طی 2 سال گذشته، بخشی از شاخص‌های عقب‌مانده، در حال افزایش است.

دکتر نجفی با اشاره به افتتاح هزار و 71 پروژه عمرانی گیلان با اعتبار بالغ بر هزار و 790 میلیارد تومان در دهه فجر امسال، گفت: شهرستان لاهیجان، کارگاه سازندگی است و استان به تولیدات این شهرستان اعم از چای و برنج و مرکبات و ابرایشم و… می‌بالد.

استاندار گیلان با بیان اینکه درصد برخورداری گیلان از گاز طبیعی به بیش از 85 درصد رسیده است، عنوان کرد: استان گیلان جزو استان‌های برتر کشور در حوزه گازرسانی است. در شاخص آب روستایی نیز 8.5 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش میزان بازدهی آب شرب شهری با افتتاح سد آیت‌الله بهجت(ره) شهربیجار، اضافه کرد: گیلان رتبه سی‌ام کشور در بخش گرمایش مدارس را داشت، اما اکنون به رتبه 4 رسیده‌ایم.

دکتر نجفی با اشاره به شرایط مطلوب کشت چای در استان، یادآور شد: شرایط چای در دو سال گذشته نگران‌کننده بود، اما امروز وضعیت بهتری از نظر پرداخت بهای برگ سبز چای داریم. بخشی از مطالبات چایکاران در سال جاری پرداخت شده و باقیمانده آن که به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم در پی افزایش سطح زیر کشت چای و افزایش قیمت آن ایجاد شد، به زودی پرداخت می‌گردد. دولت مجدانه پیگیر پرداخت باقیمانده مطالبات چایکاران است.

استاندار گیلان با بیان اینکه لاهیجان سهم خوبی در اجرای طرح تسطیح اراضی کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش ویژه‌ای در بخش ابریشم و مرکبات در این شهرستان صورت بگیرد./ایسنا