فرماندار رشت از آماده‌سازی 527 صندوق اخذ رأی برای مجلس شورای اسلامی و 523 صندوق اخذ رأی برای مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان خبر داد

سید عیسی مهدوی امروز  با اشاره به برگزاری 10 جلسه هیئت اجرایی انتخابات تاکنون در این شهرستان اظهار کرد: تعداد پنج هزار نفر عوامل اجرایی آماده برگزاری انتخابات در رشت هستند.

وی به تأیید عوامل اجرایی برگزاری انتخابات توسط هیئت اجرایی در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: لیست نهایی افراد در پای صندوق‌های رأی آماده شده است.

فرماندار رشت از آماده‌سازی 527 صندوق رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در مجموع یک‌هزار و 50 صندوق اخذ رأی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت آماده شده است.

مهدوی با بیان اینکه رقابت هفت داوطلب مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن جاری در گیلان آغاز شده است، تصریح کرد: تعداد 31 نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند، چهار نفر انصرافی داشتیم و تعداد هفت نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی به ثبت‌نام 97 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: صلاحیت 42 نفر در مرحله نخست تأیید شد، پس از آن یک نفر به صومعه‌سرا انتقالی گرفت و یک نفر به اردستان در استان اصفهان انتقالی داشتیم ضمن اینکه یک نفر از تهران به شهرستان رشت انتقالی گرفته است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه در مجموع 55 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این شهرستان با همدیگر رقابت می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز لیست نهایی از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

مهدوی فعالیت انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را از ساعت 12 شب روز 28 بهمن ماه جاری اعلام کرد و یادآور شد: فعالیت انتخاباتی داوطلبان تا ساعت هشت صبح روز ششم اسفند ماه ادامه دارد و 24 ساعت مانده به انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه 80 نقطه برای نصب پوسترهای تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در شهر رشت تعیین شده است، اظهار کرد: اگر نیاز باشد تعداد محل‌های تبلیغاتی را افزایش می‌دهیم.

فرماندار رشت به تشکیل گروه‌های امنیتی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: نشست‌هایی با داوطلبان برگزار کردیم و تبادل نظر در راستای اجرای قانون انجام شده است.

منبع:فارس