فرماندار شهرستان رشت، دین گریزی و حجاب گریزی را از راهبردهای استراتژیکی استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: در این برهه از زمان بار تهاجم فرهنگی بر دوش ما سنگین‌تر شده و دنیای غرب در مواجه با جهانی سازی اسلام از همه ابزار و امکانات مدرنیته استفاده می‌کند تا ذهن و ضمیر پاک جوانان ما را تسخیر کند و آنچیزی که خلاف شرع و قوانین ماست را جایگزین نماید .

به گزارش ندای گیلان از رشت،کیا عاشوری در جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مولفه های مهم قدرت در هر کشوری فرهنگ است، در واقع اگر فرهنگ آسیب ببیند یکی از ارکان آن کشور دچار مشکل و تنش می‌شود لذا کشورها سعی می‌کنند فرهنگ و سرمایه‌های فرهنگی، آداب و سنن خود را حفظ و تقویت کنند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب بر تهاجم فرهنگی در سال‌های گذشته، افزود: بین فرهنگ ما با فرهنگ غرب تفاوت‌هایی وجود دارد که اگر به آن بی‌توجهی کنیم به عنوان فرهنگ قالب و مورد تهاجم فرهنگی قرار می‌ گیریم.

وی دین گریزی و حجاب گریزی را از راهبردهای استراتژیکی استکبار جهانی عنوان کرد و گفت:در این برهه بار تهاجم فرهنگی بر دوش ما سنگین‌تر است، آنچه واقعیت دارد، دنیای غرب در مواجه با جهانی سازی اسلام از همه ابزار و امکانات استفاده می‌کند، ابزار مدرنیته‌ای که ذهن و ضمیر فرزندان، جوانان و نوجوانان تسخیر کرده نمونه‌ای از همین ابزار است.

عاشوری افزود: بی توجهی به عفاف و حجاب می توان بحران اجتماعی ایجاد کند و جامعه و کانون خانواده ها را دچار چالش کند، در جلسه بعد از کارشناسان و روانشناسان دعوت کنیم و از نظرات آنان در ستاد بهره‌مند شویم.