فرماندار رشت گفت: نگاه راهبردی مدیران و مردم‌داری آنها سبب امیدآفرینی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،کیا عاشوری در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با تأکید بر خدمت صادقانه به مردم در سال پیشرو اظهار کرد: حال خوب بسیار با ارزش است که از دل خدمت صادقانه به خلق حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته و بهترین جوانان را تقدیم کرده تا به این آرامش رسیده است، افزود: نظام اسلامی سبب برهم زدن تمرکز سلطه طلبان در جهان و یکی از اضلاع مثلث قدرت شد لذا چنین نظامی باید از مدیران انقلابی برخوردار باشد که تکریم ارباب رجوع را در اولویت امور قرار می‌دهند.

فرماندار رشت با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت گفت: همزمانی تحول در طبیعت و بهار معنویت نویدبخش سالی پر از خیر و برکت بوده، امسال اولین سال اجرا برنامه هفتم توسعه است که هدف آن شکوفایی اقتصاد همراه با عدالت می‌باشد، شعار سال هم توسط مقام معظم رهبری با توجه به برنامه توسعه هفتم «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده که باید در کنارش مهار تورم و رشد تولید هم مد نظر قرار گیرد.

عاشوری با اشاره نقش آفرینی مردم در جهش تولید بیان کرد: نامگذاری شعار سال یک راهبرد اساسی است و مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان وظایف مردم و مسئولین را در مسیر تحقق شعار سال تشریح کردند. ما مدیران باید به گفتمان رهبر معظم انقلاب به دید تکلیف و راهبرد بنگریم و سرلوحه امور قرار دهیم.

وی ادامه داد: مدیران شهرستان رشت در سال جاری باید بر اساس برنامه‌های ابلاغی عمل کنید و در امور هم تکریم ارباب رجوع را همواره مد نظر قرار دهید و تا زمانی که خلاف شرع و قانون نیست باید گره گشای مشکلات مردم باشیم زیرا عملکرد و برخورد ما، مردم را به نظام خوشبین می‌کند.

فرماندار رشت بیان کرد: برخی مواقع مشکلات مردم به حدی است که خانواده‌ها با موضوعات ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر اشتغال و اقتصاد و … دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا باید آستانه تحمل و پذیرش خودتان را بالا ببرید و بسیاری از موضوعات با تعامل و تدبیر حل می‌شود.

عاشوری با بیان اینکه نگاه راهبردی مدیران و مردم‌داری آنها باعث امیدآفرینی می‌شود، گفت: معیار امیدآفرینی در جامعه درک داشته‌های امروز و نداشته‌ها در دیروز است، باید این ظرفیت‌ها برای مردم تبیین شود.

مقام عالی اجرایی دولت در شهرستان رشت با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در شهرستان تصریح کرد: گاهی وضعیت عفاف و حجاب در سطح شهرستان آزاردهنده است، بی حجابی یا کم حجابی زیبنده این نظام نیست باید با نگاه ایجابی و فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب ورود کنیم. بر اساس ضوابط و قوانین مدیری که نسبت به عفاف و حجاب در محیط کار بی تفاوت باشد باید پاسخگو باشد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر حضور مدیران در جلسات فرمانداری، افزود: حضور مدیران در جلسات حائز اهمیت است، همچنین مدیران باید روابط عمومی‌ها را فعال کنند زیرا روابط عمومی متخصص و خوش ذوق بسیار در انعکاس عملکرد آن اداره مؤثر است.

وی تصریح کرد: امیدآفرینی حلقه مفقوده است باید با ارائه عملکرد خوب نشاط آفرینی کنید و از مجموعه بسیج در حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف کمک بگیرید.