مدیرعامل هلال احمر گیلان از آماده باش برای امداد و نجات و اسکان مسافران برف گیر شده خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،هادی سلیمی در گفتگویی اظهار کرد: ۱۱ تیم امدادی در سطح شهرستان رشت برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و رهاسازی، اسکان اضطراری و توزیع اقلام غذایی به مسافران از جمله این امدادرسانی‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه تیم‌های امدادی در شهرستان رشت در ۴ محور سراوان به امامزاده هاشم، سنگر به سراوان، جاده بین المللی منتهی به سراوان و محدوده رشت مستقر هستند، گفت: ۴ تیم در پایگاه‌های امداد و نجات در امامزاده هاشم رشت، کوزان فومن، پایگاه سراوان و مسجد امامزاده قاسم جاده رشت به لاهیجان نیر از عملیات‌های امدادی در سطح شهرستان رشت پشتیبانی می‌کنند.

سلیمی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت اسکان اضطراری مسافران گرفتار در برف از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان صورت پذیرفته است اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مکان‌های اسکان اضطراری در محور فومن به سراوان در مناطق کوزان مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام، کهنه سرگوراب نرسیده به پل زیرگذر شفت و در محل نمازخانه جایگاه سوخت نارنج بوده و در محور رشت به امامزاده هاشم در مکان‌های حسینیه امامزاده هاشم و حسینیه شهدای سراوان جنب پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر سراوان بوده و در محورهای رشت به سنگر و آستانه اشرفیه به رشت به ترتیب مسجد جامع سنگر و بقعه امامزاده قاسم علیه السلام برای در راه ماندگان در نظر گرفته شده تا نسبت به توزیع اقلام غذایی اقدامات بعدی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اقدامات نجاتگران برای رهاسازی خودروهای گرفتار در مسیر یاد شده، افزود: ۴۰۰ نجاتگر با توان ۸۰ خودروی عملیاتی و کمک دار در کلیه شعب استان در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن درخواست از هموطنان در صورت غیر ضروری بودن، از سفر به استان خودداری کنند گفت: مسافرانی که قصد سفر به استان گیلان و نقاط کوهستانی را دارند حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه در سطح جاده‌ها، به صورت شبانه روزی با شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های جمعیت هلال احمر گیلان تماس بگیرند.