سرپرست فرمانداری رشت از افتتاح ۴۸۶ پروژه دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره برداری این طرح‌ها بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه صرف شده است

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمید رضا امام پناهی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب اقتصادی نبود بلکه یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود که امروز در سطح جهان می‌توانیم تأثیر این انقلاب فرهنگی را مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌های متنوع و گوناگونی به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در سطح شهرستان رشت پیش‌بینی و اجرایی می‌شود، گفت: ۴۸۶ پروژه عمرانی بخش دولتی و خصوصی در شهرستان در این ایام بهره برداری می‌شود.
سرپرست فرمانداری رشت، ادامه داد: این پروژه‌ها با هزینه بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار احداث و تکمیل شده اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۶۵ طرح مربوط به بخش دولتی با اعتباری بیش از ۳۰۹ میلیارد تومان است، یادآور شد: از مجموع این طرح‌ها، ۲۱ پروژه نیز مربوط به بخش خصوصی با بیش از ۴۳۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست فرمانداری رشت اضافه کرد: این تعداد پروژه هزار و ۵۸۱ فرصت شغلی ایجاد کرده که ۳۳۸ نفر مستقیم و ۱۲۴۳ نفر نیز غیر مستقیم است.
وی افزود: طرح های اشتغالزایی نیز پروژه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، ورزشی، اقامتی و بومگردی، طرح خرد حمایتی را شامل می شود.
امام پناهی همچنین بیان داشت: کلنگ زنی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل ٢٠٠ واحد با اعتبار ٧٠ میلیارد تومان در مسکن مهر رشت و پروژه یکهزار و ٧٠٠ واحدی با ۵۹۵ میلیارد تومان در سپیدرود رشت انجام می شود.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای اقدام جهادی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط مسئولان، تصریح کرد: امیدوار هستیم بتوانیم خدمات ارزنده‌ای در این راستا به مردم به ویژه نسل جدید انقلاب ارائه دهیم.