سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به تشییع ۶ شهید و خاکسپاری ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این شهرستان گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کیا عاشوری امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم استقبال از ۶ شهید گمنام که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر ۶ شهید گمنام در رشت تشییع و دو شهید در این شهرستان خاکسپاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال باشکوه از پیکر مطهر شهید گمنام یک وظیفه همگانی است و همه باید در این امر مشارکت داشته باشیم، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که جان خود را برای انقلاب فدا کرده‌اند وظیفه همه مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عاشوری با اشاره به اینکه امنیت و آرامش و عزت امروز را مدیون رشادت‌های شهدا هستیم، افزود: یکی از شهدای گمنام در پارک شهید هادی زاده لولمان و دیگری در پارک شهدای گمنام سنگر شهرستان رشت تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان به ویژه نسل جدید انقلاب تاکید کرد و گفت: شهدا درس ایثار و استقامت برای ما به ارمغان آورده‌اند و باید امروز شاکر و قدردان زحمات ایثارگران باشیم.

عاشوری با بیان اینکه فضای معنوی تشییع شهدای گمنام در شهر اثرات و برکات ویژه ای به دنبال دارد، ادامه داد: رسانه‌ها برای حضور پرشور مردم در این مراسم اطلاع رسانی کنند.

سرپرست فرمانداری رشت تصریح کرد: مراسم استقبال از ۶ شهید گمنام، روز یکشنبه هفته آینده از میدان سپاه مرکزی رشت به سمت میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار و پس از آن ساعت ۱۴ برای خاکسپاری به یادمان‌های در نظر گرفته منتقل می‌شوند.

عاشوری به مشخصات دو شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید گمنام ۱۷ ساله مهمان مردم لولمان در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیده و مهمان مردم سنگر با ۲۴ سال سن در عملیات والفجر مقدماتی و منطقه فکه به مقام شهادت نائل آمده است که هر دو شهید والامقام پیکرشان پس از ۳۳ سال کشف و به خاک سپرده می‌شوند.