فرماندار رشت از افتتاح ۲۳۶ پروژه عام المنفعه به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این طرح ها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛کیا عاشوری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عاشوری دهه فجر را نماد استقامت، پایداری و ولایت پذیری ملت ایران دانست و افزود: ملت ما در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی پیروز و سرفراز شد و در کنار این سرفرازی و پیروزی نام بلند ایران در بسیاری از عرصه‌ها در میان کشورهای پیشرفته قرار گرفت.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی کشورهای دنیا و منطقه در حرکت‌های انقلابی و بیداری اسلامی است، اضافه کرد: عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی مرهون خون شهدا و حضور در صحنه مردم تحت رهبری مقام معظم رهبری و تلاش و دلسوزی مسؤولان کشور است.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف هستند، ادامه داد: دولتمردان از دهه فجر برای بازگو کردن خدمات این نظام برای مردم بهره بگیرند.

عاشوری با تاکید بر اینکه دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی ایران بایستی برای نسل جوان بازگو شود، تصریح کرد: جوان ما باید بداند انقلاب ایران در چه برهه‌ای به پیروزی رسید و چگونه امام راحل توانست تمامی معادلات دشمن را بر هم بزند.

فرماندار رشت با اشاره به افتتاح ۲۳۶ پروژه عام المنفعه به مناسبت دهه فجر در این شهرستان ادامه داد: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۵ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

عاشوری از افزایش ۱۲ درصدی در حوزه پروژه‌های عمرانی و ۲۵۶ درصدی در حوزه اعتبارات به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد طرح‌ها ۲۰۴ پروژه با اعتبار ۷۵۷ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و مابقی از طریق بخش خصوصی هزینه شده است.

فرماندار رشت توسعه شهری و روستایی در عرصه‌های عمرانی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی از اهداف دولت سیزدهم دانست و گفت: بر همین اساس در دهه فجر امسال با افتتاح این تعداد طرح ۲ هزار و ۸۴۷ فرصت شغلی شامل یک هزار و ۱۵۷ اشتغال موقت و یک هزار و ۶۹۰ اشتغال دائمی در شهرستان رشت ایجاد می‌شود.