سرپرست فرمانداری رشت بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این دستاوردها باید توسط معلمان برای این قشر بازگو شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،کیا عاشوری، ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی با مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک رشت جهت برگزاری انتخابات، با اشاره به جهانی شدن اسلام اظهار کرد: از زمانی که انقلاب از سال ۱۳۵۷ توسط امام راحل شکل گرفت، دشمنان از همه تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها برای مقابله با آن استفاده کردند تا این هلال خورشید ناب اسلام ندرخشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز یکی از اضلاع قدرت در نظام بین‌الملل است، افزود: اخبار ایران امروز در صدر اخبار جهان قرار دارد و نشان از اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در ابعاد سیاسی و اجتماعی است.

عاشوری بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب نسل جوان و دانش‌آموزان گفت: امروز عصر مدرنیته است و برای همگامی و درک بهره مندی مخاطبین از این فضا نیاز به راهنمایی و هدایت دارد که این رسالت برعهده شما در مدارس است و مدیریت ادراک اجتماعی امروز توسط امواج رسانه‌ای در حال اتفاق است.

سرپرست فرمانداری رشت ادامه داد: چالش‌هایی که در برخی از خانواده‌ها در ارتباط با نوجوان و جوان شاهد هستیم، رسالت شما در مدراس را بیشتر می‌کند، اینکه الان انتظار داشته باشیم همه این موضوعات تربیتی توسط مربیان و فرهنگیان انجام گیرد، درست نیست اما این رسالتی بر عهده معلمین است که بتوانند دانش‌آموزان را به مسیر درست هدایت کنند، لذا هر چقدر ارتباط بین معلم و دانش‌آموز صمیمانه و دوستانه باشد اثرگذاری هم بیشتر است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری افزود: تمام شاخصه‌های یک فرد در تراز انقلاب اسلامی در وجود فرهنگیان مشهود است، لذا در بحث انتخابات بخش اعظمی از عوامل اجرایی انتخابات را این قشر پوشش می‌دهند.

عاشوری با بیان اینکه حدود ۱۷۰ شعبه اخذ رأی شهرستان رشت در مدارس و مراکز آموزشی تحت نظارت آموزش و پرورش مستقر می‌شود و ۷۷ صندوق در ناحیه یک، ادامه داد: در فرآیند انتخابات نیروی انسانی مهم است، فرهنگیان با مشارکت در حوزه اجرایی انتخابات می‌توانند نقش مؤثری در این روند باشند و همچنین می‌توانند در افزایش مشارکت و تأمین سلامت و امنیت کمک کنند. سرپرست

فرمانداری رشت بیان کرد: قانون تکلیف کرده همه دستگاه‌ها در فرآیند برگزاری انتخابات مشارکت کنند، آموزش‌و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که همواره هر زمان نیاز بوده در صحنه خدمت حضور فعال داشته است و طی روند اجرای انتخابات در شهر رشت به ۶ هزار نیرو نیاز داریم که برای نمایندگان فرماندار و رئیس شعبه اخذ رأی از فرهنگیان کمک می‌گیریم.