فرمانده سپاه ناحیه فومن گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۰۰ برنامه فرهنگی در شهرستان برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان از فومن،سرهنگ محسن جعفری عصر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن چهل یکمین سالگرد دفاع مقدس، با شعار سراسری «ما مقتدریم»، اظهار کرد: امنیت ملی مستلزم رشادت‌ها و جان فشانی‌های بسیاری است که طی هشت سال دفاع به نمادی از ایثار، فداکاری و مظهر آرمان خواهی مورد توجه همگان قرار گرفت.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن شعله‌های انقلاب اسلامی راه انداخت، افزود: ملت سرافراز ایران نشان دادند که با خود باوری و اقتدار فرزندان جمهوری اسلامی تمام دسیسه‌ها ناکام خواهد ماند.

وی دوره هشت ساله دفاع مقدس را احیا کننده خود باوری دانست که مقتدرانه رژیم پهلوی را سرنگون کرد، تصریح کرد: فرزندان انقلاب اسلامی نشان دادند برای عزت و عظمت دین خود در مقابل زورگویی‌ها خواهند ایستاد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس با نثار خون پاک خود از آب و خاک و ناموس جمهوری اسلامی جانانه دفاع کردند، اضافه کرد: کشورهای نظام سلطه اگر بخواهند گوشه چشمی به آب و خاک این کشور داشته باشند قطعاً توسط ایران اسلامی شکست خواهند خورد.

وی در ادامه گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی دنیای غرب با تحریم‌های ظالمانه و ترور نیروهای انقلابی به دنبال طرح اهداف جدیدی بودند که شکست خوردند.

سرهنگ جعفری از برگزاری ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، سیاسی، عمرانی خدمات رسانی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۶۰ برنامه شاخص نیز به مناسبت این هفته در سطح شهرستان فومن اجرا می‌شود.

وی فضا سازی شهری، رژه خودرویی، یادواره مادران آسمانی دهستان گشت و گوراب پس را ویژه برنامه‌های شاخص در این هفته اعلام کرد و افزود: برپایی میز خدمت، زنگ مهر مقاومت، ویژه برنامه اربعین حسینی، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.