برخی از مسئولین و نمایندگان مجلس در این قائله خطیر کمرنگ ظاهر شدند و مرا در میدان نبرد تنها گذاشتند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه حیران و روستاهای تابعه زمانی مورد تاخت و تاز قرار گرفت که پای نماینده وقت از سال 82 تا 87 و یک بنگاه دار به آنجا باز شد، اظهار کرد: به دنبال آن مسئولین متمول و متنفذ محلی نیز از جمله فرماندار و بخشدار، منابع طبیعی، اداره ثبت و اسناد، بنیاد مسکن و جهادکشاورزی وقت آنان را همراهی کردند.

صفر نعیمی رز با اشاره به ورود یک کارخانه دار برای احداث تله کابین در منطقه، تصریح کرد: بعد از حضور این فرد تعدادی از متنفذین استان مجاور و سایر نقاط کشور به منطقه ورود پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: 10 سال پیش همزمان با تاخت و تاز افراد مذکور، این منطقه نمونه گردشگری به جای اینکه 30 هکتار از اراضی 3 روستای منطقه در محدوده طرح هادی قرار بگیرد، 160 هکتار به دلیل تطمیع این 3 روستا در قالب محدوده طرح هادی قرار گرفت.

نماینده مردم آستارا یادآور شد: منابع طبیعی گاها می گوید که هیچ تعرض و تجاوزی در منابع طبیعی صورت نگرفته است. ولی چنانچه نقشه هوایی سال 48 بررسی شود خواهیم دید بسیاری از منابع طبیعی به تاراج رفته است.

نعیمی افزود: به دنبال آن آقایان قانع نشده تقاضای بازنگری طرح هادی در مسافت 100 هکتار دیگر نیز با عنایت به اینکه از اجرای طرح هادی 10 سال گذشته بود، درخواست کردند به دلیل جابجایی دولت در فرمانداری و بخشداری بنا به دلایلی گره خورد و مهلت 15 روزه سپری شد و در نهایت 100 هکتار پیشنهادی در بازنگری به تصویب نرسید. اما تنی چند از مالکین قبل از دریافت مجوز ساخت و ساز لازم را انجام داده بودند.

وی ادامه داد: قریب به اتفاق ویلاها و ساختمانها قبل از دریافت استعلام از مراجع ذیصلاح، به صورت غیرمجاز پروانه دریافت نموده بودند.

نماینده مردم آستارا با بیان اینکه مالکین ویلاها آبهای منطقه را به سوی استخرهای خود هدایت می کردند، اظهار کرد: در فصل گرما مردم بومی از نعمت آب شرب بی بهره بودند.

نعیمی با اشاره به نقش شورای محل و دهیار در جوش دادن معاملات تصریح کرد: برخی افراد به صورت پیمانکاری ویلاها را ساخته و در غیاب صاحبان آنها سرایداری هم می کردند.

وی با رد شائبه های سیاسی در رابطه با پیگیری زمین خواری حیران خاطرنشان کرد: اگر این موضوع سیاسی و سیاست بازی است چرا از مجموعه 160 هکتار که در قالب طرح هادی در 10 سال پیش قرار گرفته بود امروز 47 هکتار آن منفک و به 100 هکتار بافت هادی اضافه می شود.

نماینده مردم آستارا ادامه داد: بنابراین تخلفات فاحشی در منطقه صورت گرفته و از مسئولین انتظار دارم با برخورد شدید اجازه سوء استفاده را از زمین خواران بگیرند.

نعیمی افزود: است اگر در این منطقه به نام من، خانواده ام و وابستگان سببی و نسبی ام، زمین یا ویلایی در هر مساحتی کشف شود چه در حال حاضر داشته باشم و چه در گذشته فروخته باشم حاضر هستم محاکمه شوم و به موازات آن هر کس دیگری در طول این مدت یعنی از سال 82 تاکنون در هر پست و مقامی که بوده چه به نام خودشان و چه به نام خانواده شان زمین یا ویلایی یافت شد با آنها نیز برخورد جدی صورت گیرد چرا که عدالت چنین حکم می کند و عموم در برابر قانون مساوی هستند.

وی با ابراز گله مندی از مسئولین استان و شهرستان و تنی چند از نمایندگان مجلس اظهار کرد: برخی از مسئولین استان و نمایندگان مجلس در این قائله خطیر کمرنگ ظاهر شدند و مرا در میدان نبرد تنها گذاشتند. تا آنجا که یکی از نمایندگان ادوار مجلس به بنده توهین و اهانت و فحاشی کرد و الفاظ رکیکی به کار برد و حتی مرا تهدید به قتل با اسلحه کرد.

نماینده مردم آستارا یادآور شد: نماینده فعلی اردبیل هم برای اینجانب دست به انتشار موارد خلاف واقع و اکاذیب نمود که از وی به مراجع قضایی شکایت کردم.

نعیمی در پایان گفت: اظهارات آقای دلق پوش نماینده مردم آستارا در دوره هشتم که نطقی را در سال 87 و در صحن علنی علیه یکی از نمایندگان در خصوص زمین خواری با عنوان “حیران حیاط خلوت مسئولان زمین خوار” می تواند صحت ادعاهای بنده را تایید کند.