رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: گیلان تنها استان کشور است که دارای معماری روستایی است و این نشان دهنده میراث کهن گیلان در ساختمان‌سازی است که متأسفانه این میراث در بناهای امروزی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش نداي گيلان: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: گیلان تنها استان کشور است که دارای معماری روستایی است و این نشان دهنده میراث کهن گیلان در ساختمان‌سازی است که متأسفانه این میراث در بناهای امروزی مشاهده نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور امروز در حاشیه مراسم  افتتاح ساختمان نظام مهندسی شهرستان لنگرود با بیان اینکه در برنامه‌های اول و دوم توسعه کشور صنعتی سازی شمال کشور به دلیل زمین‌های کشاورزی دیده نشد گفت: اقتصادهای برجسته دنیا از نظر کشاورزی هم برجسته و شاخص هستند ولی باید در نظر گرفت که آلمان و آمریکا به عنوان کشورهای قدرتمند در اقتصاد جهانی، سهم کشاورزی آن‌ها در تولید ناخالصی به ترتیب ۵ و ۳ درصد است.

وی افزود: ما باید برای کشاورزی تلاش و آن را توسعه دهیم ولی نباید بگوییم که با توسعه کشاورزی یک شهر، آن شهر هم توسعه یافته است.

اکبر ترکان با بیان اینکه صنعتی شدن یک انتخاب نیست بلکه یک باید است، اظهار کرد: در کیش رکود ساختمان‌سازی وجود ندارد و ساختمان‌ها بنا می‌شوند و به‌فروش نیز می‌رسند و مسئولان کیش نیز توانستند که زیباسازی شهری را نیز پیاده‌سازی کنند.

مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به اینکه رسانه‌ها توانستند بازار گرمی خوبی برای گردنه حیران ایجاد کنند و برخی را متوجه جاذبه طبیعی آن منطقه کنند، تصریح کرد: شاید بهتر باشد که مدیرکل ره و شهرسازی گیلان تدبیر کند و منطقه‌ای در گردنه حیران را به‌صورت قانونی به شهرک تبدیل کرده و به فروش برسانند نه اینکه هر کسی برای خود اقدام به بنای ساختمان‌های غیر قانونی در منطقه‌ای با طبیعت زیبا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اضافه کرد: گیلان تنها استان کشور است که دارای معماری روستایی است و این نشان دهنده میراث کهن گیلان در ساختمان‌سازی است که متأسفانه این میراث در بناهای امروزی مشاهده نمی شود.

وی با تأکید به نظارت بیشتر نظام مهندسی به ساخت ساختمان‌ها و در نظر گرفتن زیباسازی شهری، گفت: کسی از اداره قند و شکر توقع ندارد که در ساخت و سازها میراث کهن ساختمان‌سازی را در نظر بگیرد وحوزه‌های فعالیت نظام مهندسی را می‌توان با همکاری شهرداری‌ها گسترده‌تر کرد