استاندار گیلان با بیان اینکه حتی یک واحد تولیدی در گیلان تعطیل نشد، گفت: گیلان به بهشت سرمایه گذاری و اشتغال زایی تبدیل می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز در نشست کمیته اشتغال گیلان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گیلان از لحاظ شاخص‌های سرمایه گذاری و اشتغال نسبت به میانگین کشوری شرایط خوبی دارد.

وی با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف افزود: راستی آزمایی اشتغال در دستگاه‌ها و سازمان‌های گیلان در اولویت قرار دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حتی یک واحد تولیدی در گیلان تعطیل نشد، گفت: در کنار حفظ شرایط موجود در حوزه اشتغال و فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در گیلان، اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی در گیلان تعطیل شود.

عباسی با ارائه داده آماری از پروژه‌ها و طرح‌های اشتغالزایی در بخش‌های مختلف بیان کرد: اقتصاد گیلان به گردشگری، کشاورزی و دریا وابسته است و در این حوزه‌ها اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر دانش پایه کردن واحدهای تولیدی و اشتغالزایی در گیلان، افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت در راستای غنابخشی به تولید و اشتغال گیلان عمیق‌تر می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تسهیل بخشی بسترهای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، بیان کرد: بیش از ۳۱۹ عرصه سرمایه گذاری در گیلان احصاء شده و ۲۱۶ عرصه بینام در گیلان آماده شده است.
عباسی با بیان اینکه بسترهای سرمایه گذاری در گیلان فراهم شده است، گفت: تلاش کردیم با فراهم آوری بسترهای لازم گیلان را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه بزنامه های راهبردی دولت در حوزه اشتغال در گیلان پیاده سازی می‌شود، افزود: اشتغال روستایی و اشتغال کارفرما محور و پایدار در گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.