رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه: دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در مسکو تاسیس شد.

به گزارش ندای گیلان،رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در دیدار رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در مسکو با اشاره به توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی ایران و روسیه در شرایط شیوع کرونا گفت: روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه با تقویت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان گسترش می‌یابد.

هادی تیزهوش تابان به ضرورت عرضه کالا‌های ایرانی در سرای تجاری ایرانیان اشاره کرد و افزود: مقرر شد طرف ایرانی، واحدی را در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان برای عرضه کالا‌های ایرانی به شکل خرده‌فروشی و عمده‌فروشی اختصاص دهد.

وی با اعلام اینکه از شرکت‌های بزرگ ایرانی با اولویت پتروشیمی برای فعالیت‌های اقتصادی و حضور در آستراخان دعوت می‌شود گفت: در راستای سرعت‌بخشی به حمل کالا‌های فسادپذیر باید برای تقویت پرواز هواپیما‌های کارگو در مسیر تهران و مسکو حمایت‌های لازم انجام شود.

رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و هیات همراه بعد از ۱۴ ماه به مسکو گفت: پاندومی کرونا ویروس باعث قطع ملاقات‌های ما شده بود و امیدوارم که این ملاقات‌ها تدوام یابعابدینوف با یادآوری نوزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های حاشیه دریای خزر موسوم به ICBC گفت: این اجلاس اسفند پارسال به صورت ارتباط تصویری با محوریت اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با کیفیت عالی برگزار شد و امیدوارم بیستمین اجلاس نیز مرداد ماه امسال در مسکو و در حاشیه دومین همایش اقتصادی خزر برگزار شود.

وی از سفر هیات همراه به ایران، بازدید از استان‌های گیلان و مازندران و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در تهران خبر داد و گفت: برای توزیع کالا‌های ایرانی از طریق شبکه‌های زنجیره‌ای در روسیه می‌توانیم به طرف ایرانی کمک کنیم.

رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو با اشاره به مشکلات مسیر ارسال کالا بین این دو کشور خاطرنشان کرد: مسیر کنونی ارسال کالا بین دو کشور با مشکلاتی روبه‌رو است که نیازمند مسیر‌های جایگزین است.
در پایان این دیدار، عابدینوف رییس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو یک دفتر کار مجهز و آماده را برای تاسیس نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تحویل طرف ایرانی داد.
تابستان پارسال یک دفترکار در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان از سوی طرف ایرانی به شورای تجاری روسیه و ایران برای فعالیت‌های تجاری واگذار شده بود.