استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بر اساس آمار، نرخ بیکاری در گیلان به 9.6 درصد رسیده است، افزود: گیلان رتبه هفتم کشوری را در کاهش آمار بیکاری در کشور دارد.

به گزارش ندای گیلان، محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه گیلان در بحث ارتباطات خارجی تمایلات خوبی دارد، اظهار داشت: گیلان در چند ماه اخیر تعاملات و ارتباطات مطلوبی با کشور ارمنستان داشته است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی گیلان در برقراری ارتباط خارجی با ارمنستان و آستاراخان پیشرو است، افزود: در حال حاضر پرچم ایران در آستاراخان روسیه با تلاش اتاق بازرگانی گیلان برافراشته و گیلان در حوزه تجاری در این منطقه سرآمد و موفق عمل کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید ورود و خروج گردشگر از گیلان به ارمنستان پیش بینی شود، تصریح کرد: باید از ارتباطات و تعاملات به‌وجود آمده نهایت استفاده را کرد.

نجفی با تاکید بر پیگیری اقدامات تجاری از سوی اتاق بازرگان گیلان خاطرنشان کرد: هم اکنون بستر مطلوبی برای تعاملات گسترده با ارمنستان در استان فراهم است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به وضعیت احداث سدهای موجود در استان بیان کرد: پیشرفت فیزیکی سد پلرود از 19 درصد به 43 درصدد افزایش یافته است که این میزان قابل قبول نیست.

نجفی با اشاره به مشکلات زیست محیطی سد شفارود در گیلان تصریح کرد: سد شفارود با وجود مشکلات موجود پیشرفت 31 درصدی داشته است که با تعیین تکلیف مشکلات پیش روی این پروژه، باید این پروژه پیشرفت بیشتری داشته باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بر اساس آمار، نرخ بیکاری در گیلان به 9.6 درصد رسیده است، افزود: گیلان رتبه هفتم کشوری را در کاهش آمار بیکاری در کشور دارد.تسنیم