تیزهوش با انتقاد از سیستم غلط بانک داری کشور، حمایت از بازرگانان و تجار توسط بانک ها را در خارج از مرزها زیر صفر دانست

به گزارش ندای گیلان،هادی تیزهوش تابان در گفتگویی با اشاره به استان گیلان در مجمع کشور های دریای خزر عضو است و سالانه همایش های مختلفی در شاخه های تجارت و بازرگانی در این رابطه برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه روابط ایران به واسطه اتاق بازرگانی گیلان با کشور هایی مانند روسیه و به ویژه با آستارا خان در بحث تجارت و بازرگانی پر رنگ بوده است، اضافه کرد: رابطه تجاری ما با آستارا خان بسیار پر رنگ است به گونه ای که در آستانه بهره برداری از مجتمع تجاری در آستارا خان هستیم.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اینکه آستاراخان در بدنه اروپا پایگاه معرفی و فروش کالای ایرانی خواهد شد، ابراز کرد: کالاها و محصولات اقصی نقاط کشور  در این بستر به نقاط مختلف اروپا صادر خواهد شد.

تیزهوش با بیان اینکه گیلان قبل از برجام در شرایط تحریم ها هم در حوزه روابط تجاری با روسیه و این قبیل کشور های عضور اتحادیه خزر فعال بود، تصریح کرد: در زمان تحریم ها، روابط بین ایران و اتحادیه خزر قطع نبود، بلکه در جریان بود.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با تاکید براینکه خلاء ها و کمبودهای زیادی در حوزه زیر بنایی در مناطق آزاد استان وجود دارد، اضافه کرد: زیر ساخت ها در این مناطق هنوز شکل و شمایل بین المللی به خود نگرفته است و از این کمبود ها باید حوزه بانکی را مثال زد.

تیزهوش با انتقاد از سیستم غلط بانک داری کشور، حمایت از بازرگانان و تجار توسط بانک ها را در خارج از مرزها زیر صفر دانست و اظهار کرد: بانک های خارجی محل ترانسفر پول های تجار ایرانی است.کاسپین