فرماندار رشت با اشاره به افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان، گفت: شاهد کاهش ۳۰ درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی فتح اللهی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در شهرستان رشت، گفت: با پیگیری و مشارکت همه دستگاه‌ها روند واکسیناسیون در این شهرستان تسریع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۳۲ هزار دُز واکسن در رشت تزریق می‌شود، افزود: در زمینه مراکز واکسیناسیون نیز افزایش چشمگیری داشته‌ایم.

فرماندار رشت با اشاره به فعالیت ۸۷ پایگاه ثابت و سیار در شهرستان رشت، اضافه کرد: هزار و ۳۰۰ نفر در انجام واکسیناسیون در شهرستان رشت مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه با افزایش رعایت دستور العمل های بهداشتی شاهد کاهش روند بستری‌های کرونایی در استان و شهرستان بودیم، گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در رشت به ۶۷ درصد رسیده است.

فتح اللهی با اشاره به اینکه تعداد مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها رشت ۳۰۷ نفر است، افزود: در مقایسه با هفته‌های گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی هستیم.

وی همچنین به مجموع فوتی‌های کرونایی شهرستان رشت از ابتدای شیوع این ویروس نیز اشاره و اضافه کرد: متأسفانه تاکنون چهار هزار و ۳۰۷ شهروند رشتی را از دست داده‌ایم.

فرماندار رشت در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۵۳۰ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده است، گفت: از این میزان ۵۰ درصد دُز اول و ۲۳ نیز دُز دوم خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سطح کشور، انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری شاهد ورود و توزیع دُز دوم واکسن برکت در سطح استان و شهرستان باشیم.