کاظم حافظ نیا گفت: با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور باید به‌شدت برخورد شود زیرا قاچاق کالا اقتصاد کشور را فلج می‌کند.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های  نماز جمعه این شهرستان 22 اسفندماه را سالروز وفات ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا دانست و اضافه کرد: ام‌البنین مادر چندین شهید و همسر حضرت علی(ع) بودند که در جریان کربلا فرزندان این بانوی بزرگوار از جمله حضرت ابوالفضل(ع) به شهادت رسیدند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه مادران و همسران شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: بسیاری از مادران شهدا، فرزندان خود را برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بدرقه کردند و بسیاری دیگر از این مادران هنوز چشم انتظار بازگشت فرزندان خود هستند و برخی نیز با چشم‌انتظاری از دنیا رفته‌اند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز گرامیداشت شهدا افزود: به همین مناسبت یادواره 32 شهید آرمیده در آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا روز یکشنبه برگزار می‌شود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری را نباید محدود به هفته احسان و نیکوکاری کرد، متذکر شد: در آستانه عید نوروز و سال جدید، مراجعات مردمی به دفتر بنده زیاد شده و به دلیل کمبود امکانات قادر به پاسخگویی به همه مراجعه‌کنندگان نیستیم و از این بابت شرمنده مردم هستیم.

وی به دیدار اخیر رئیس‌جمهور آذربایجان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: 95 درصد مردم جمهوری آذربایجان مسلمان و 80 درصد آن شیعه هستند اما با این حال در این کشور برای مسلمان محدودیت‌های دینی وجود دارد.

حافظ‌نیا با تصریح بر اینکه شایسته دولت جمهوری آذربایجان نیست که با دین‌داران به‌ویژه شیعیان بدرفتاری کند، متذکر شد: خیر و صلاح جمهوری آذربایجان در این است که با احساسات مذهبی مردم خود به‌ویژه شیعیان همراهی کند زیرا امنیت در راستای دین‌داری به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری رژیم غاصب صهیونیسم را خطری بزرگ برای جهان اسلام دانسته‌اند، گفت: رژیم غاصب صهیونیسم در تلاش است تا جا پای خود را در خاک جمهوری آذربایجان محکم کند و دولت جمهوری آذربایجان نسبت به توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیسم باید آگاه باشد.

خطیب جمعه آستارا حجم مبادلات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را بسیار پایین دانست و ادامه داد: این حجم تبادلات اقتصادی باید به 10 برابر افزایش یابد که این امر با حرکت قطار روی خط آهن آستارا‌ـ آستارا امکان‌پذیر است.

وی به واپسین روزهای سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اقدام‌ها عملی انجام نشد و بسیاری از معضلات نظیر تورم، بیکاری جوانان تحصیلکرده، بحران مسکن، تعطیلی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، فساد عمیق در نظام بانکی و قاچاق کالا در کشور وجود دارد.

حافظ‌نیا با بیان اینکه قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: واردات بی‌رویه و غیرضروری کالا کمر تولید داخلی را فلج کرده و باید خودمان به فکر باشیم زیرا هیچ کشور بیگانه‌ای دلش به حال ما نمی‌سوزد.

وی مبارزه جدی با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور را از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور باید به‌شدت برخورد شود زیرا قاچاق کالا اقتصاد کشور را فلج می‌کند.