سیدعیسی مهدوی ، فرماندار شهرستان رشت ، یکم شهریور روز پزشک را به تمامی تلاشگران این عرصه خطیر تبریک گفت.

به گزارش ندای گیلان،سیدعیسی مهدوی ، فرماندار شهرستان رشت ، یکم شهریور روز پزشک را به تمامی تلاشگران این عرصه خطیر تبریک گفت.

دربخشی از این پیام آمده است: نامگذاری اول شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک، فرصتی است که دگر بار از سپیدجامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می بخشند یادی شود. جامعه ی پزشکی ایران اسلامی علاوه بر برخورداری از بزرگ مردانی که فروغ علم و اندیشه شان در سپهر دانش بشری همیشه راهگشا بوده است، ابن سینا ،جرجانی، رازی و دانشمندان و طبیبان فرهیخته که علم را در خدمت انسانیت و رشد فضیلت های اخلاقی قرار داده، بر خود می بالد که افرادی پاک نهاد و نیکو سرشت به پشتوانه ی توانایی و دانایی توشه گرفته از فرهنگ ملی و اسلامی در سودای تامین سلامت انسانها همت خویش را به کار گرفته اند و مجدانه تلاش می نمایند.

پزشکانی که در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی به سرزمین ما بخشیدند، و حال آنانی که  افتخار خدمت به محرومین و دردمندان را با هیچ موقعیتی برابری نداده اند.   همان طور که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند: “مطمئن باشید که هر لحظه ‏اى، ثانیه‏ اى، دقیقه‏ اى که در این کار، با توجه به احساس تکلیف در مقابل بیمار، در مقابل انسان دردمند می گذرانید، یک حسنه‏ اى را از خداى متعال و یک پاداش اجرى را از حضرت ربوبى دریافت می ‏کنید”، به واقع  پزشکان ضامن سلامت جامعه ، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که  درد جسم را  با روح  بلندشان در سایه  لطف الهی التیام  می بخشند.

سلامت جسم و روح انسان ها در جوامع بشری، از دیرباز مرهون تلاش پزشکانی است که با دستان مهربان و دم مسیحایی خویش، جان بیماران را به مدد الطاف الهی حیاتی دوباره می بخشند و درد و رنج را از جسم و روان دردمندان می زدایند.

  اینجانب یکم شهریور ماه، زاد روز شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به شایستگی روز پزشک نامگذاری شده است را به جامعه پزشکی، و مخصوصا سفیدپوشان عرصه سلامت شهرستان رشت ، صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال، مزید توفیقاتشان را در راستای خدمت به مردم شهید پرور و جامعه ایران اسلامی مسئلت می نمایم.