نماینده رشت گفت:پيشنهاد داده‌ايم كه با توجه به اشغال صد در صدي تخت‌هاي بيمارستان‌هاي رشت، از ظرفيت سالن‌هاي ورزشي و تالارها براي بستري بيماران استفاده شود، اين كاري است كه ناچار به انجام آن هستيم زيرا ما دير كرديم.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده؛ نماینده رشت در مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: ما باید صادقانه و جدی‌تر برخورد می‌کردیم که نکردیم و حالا باید از دیروز صداقت بیشتری پیشه کنیم. امکانات ما در استان گیلان کم است، ضعف زیرساخت‌های پزشکی و درمانی بالاست و انبوه مسافران طی روزهای گذشته شیوع کرونا را در این استان بیشتر کرده و از آن دردناک‌تر، درگیرشدن کادر پزشکی و پرستاری این استان با ویروس کروناست.

باید بپذیریم که دیر کردیم، باید بپذیریم از همان روزهای اول، لازم بود قم قرنطینه شود، نه حالا که قرار است از یازدهم اسفند نوشدارویی پس از مرگ سهراب فراهم کنیم. باید بپذیریم که ستاد بحران می‌توانست قاطعانه‌تر تصمیم بگیرد و قاطعانه‌تر اجرا کند. استخاره‌کردن ما، قاطع‌نبودن، ضعف‌های زیرساختی و تعدد مراکز تصمیم‌گیری در دامن‌زدن به این بحران بی‌تاثیر نبودند. درحال حاضر پیشنهاد داده‌ایم که با توجه به اشغال صد در صدی تخت‌های بیمارستان‌های رشت، از ظرفیت سالن‌های ورزشی و تالارها برای بستری بیماران استفاده شود، این کاری است که ناچار به انجام آن هستیم زیرا ما دیر کردیم و باید بپذیریم که در برخی از تصمیم‌گیری‌ها می‌توانستیم سریع‌تر عمل کنیم.

شاید اگر اختیارات استاندار هم‌ردیف اختیارات رییس‌ دولت بود، اگر برای تصمیم‌گیری‌ها نیاز به بوروکراسی‌های اداری نبود، استاندار گیلان می‌توانست سریع‌تر راه‌های ورودی به گیلان را ببندد و از شیوع گسترده آن جلوگیری کند. در این میان اما شایعات و اخبار غیرموثق دست به دست می‌چرخند، حامیان پشت این اخبار باید بدانند که مردم دیگر حوصله شنیدن این اخبار را ندارند و اگر اطلاعات از مجرای صحیح منتشر شود، متولیان خدمات‌رسانی نیز با آرامش بیشتری به کار مشغول خواهند بود.

فعلا پیشنهاد کرده‌ایم که کادر پرستارانی که در راه مبارزه با کرونا فوت می‌کنند، شهید راه خدمت شناخته شوند، علاوه بر آن یارانه‌ای را به عنوان یارانه کرونایی مطرح کرده‌ایم که طبق آن کارگران روزمزد بتوانند مبلغ بیشتری دریافت کنند. خاطرمان باشد روزی بالاخره کرونا ریشه‌کن خواهد شد، اما ما خواهیم ماند و تصمیم‌هایی که گرفتیم یا نگرفتیم. حال گیلان ما خوش نیست و در این میان چاره‌ای جز تصمیم‌های قاطعانه و عمل قاطعانه‌تر نداریم.