رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: واحدهای تولیدی نباید به بهانه حقوق کارگران تعطیل شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از دادگستری سنگر با اشاره به اهمیت جایگاه رفیع قضاوت و سختی کار در محاکم قضایی اظهار کرد: بالاترین و با فضیلت ترین عمل‌ها سخت‌ترین آن‌هاست و تمام این تلاش‌ها نزد خدای متعال ماجور است.

وی با اشاره به اینکه باید همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: خداوند همواره با انسان است و هر کس بر قدرت او تکیه کند پیروز خواهد شد.

رییس شورای قضایی استان گیلان با قدردانی از زحمات کارکنان و قضات دادگستری سنگر افزود: این شهرستان در رسیدگی به پرونده‌های مهم، عملکرد موفق و بهتری داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین واحدهای صنعتی مهم شهرستان رشت در شهر صنعتی مستقر است، تاکید کرد: مجموعاً بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی فعال در بخش سنگر مستقر است و رییس دادگستری و دادستان سنگر نیز بیش از پیش حامی واحدهای تولیدی بوده و در راستای حل مشکلات و جلوگیری از تعطیلی آنان اقدام می‌کند.

این مقام ارشد قضایی استیفای حقوق کارگران را ضروری دانست و گفت: روند کار واحدهای تولیدی نیز نباید به بهانه حقوق کارگران تعطیل شود بلکه باید بکوشیم تا هم حقوق کارگران حفظ شود و هم چرخه تولید در کارخانه‌ها ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید شعبات مخصوصی به رسیدگی پرونده‌های شهرک‌های صنعتی اختصاص یابد، تصریح کرد: پروندها در این شعبات باید با دقت و سرعت رسیدگی شود تا آسیبی به چرخه تولید وارد نشود.

رییس کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: با برهم زنندگان نظم عمومی به هیچ عنوان نباید مماشات شود و لازم است چنین مواردی به سرعت در دادگاه رسیدگی شده و مقررات قانونی در خصوص متخلفین به شدت اعمال شود.