حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر ارائه خدمت درست و صحیح به شهروندان، افزود: باید ترک فعل‌ها و کوتاهی‌هایی که توسط برخی مسئولان انجام می‌شود توسط سازمان بازرسی به دقت پیگیری شده تا از وارد شدن خسارت به بیت المال جلوگیری شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،بازرس کل گیلان به همراه معاونین و مسئولان سازمان بازرسی با حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان دیدار کردند.

رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه مسئولیت‌های ما امانت است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در حفظ این امانت و خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی با تاکید بر ارائه خدمت درست و صحیح به شهروندان، افزود: باید ترک فعل‌ها و کوتاهی‌هایی که توسط برخی مسئولان انجام می‌شود توسط سازمان بازرسی به دقت پیگیری شده تا از وارد شدن خسارت به بیت المال جلوگیری شود.

رئیس شورای قضایی استان مساله فساد در ادارات و دستگاه‌ها را امری جدی و مهم خواند و به مسئولان سازمان بازرسی دستور داد تا با توان مضاعف بر عملکرد مدیران نظارت داشته و سریعا برای جرائم و تخلفات صورت گرفته پرونده قضایی تشکیل دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تغییر کاربری انفال در حوزه منابع طبیعی، جنگل‌ها و سواحل و همچنین مسائل زیست محیطی، تغییر کاربری‌های غیر مجاز و پسماند را از معضلات بزرگ استان گیلان برشمرد و اظهار داشت: اکثر شهرهای استان با چنین مشکلاتی مواجه هستند و باید راهکارهای لازم در زمینه حل آن اندیشیده شود.

این مقام ارشد قضایی در پایان با بیان اینکه «پنجره واحد»، سامانه پرقدرتی است که در کل کشور فعال است ولی متاسفانه استان گیلان کمترین بهره را از این سامانه برده است ابراز داشت: استفاده از ابزارهایی مانند «پنجره واحد» در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل‌ها ضروری است و درصد زیادی از دست اندازی و تعرض به بیت المال کاهش خواهد یافت.