در دیدار رئیس هیات ورزش‌های همگانی گیلان با رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی استان بر همکاری های مشترک جهت ارتقاء سلامت جامعه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزشهای گیلان به ندای گیلان،ارسلان دمیرچی ، رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی گیلان در این دیدار اظهار داشت:دانشکده ما با اهداف هیات ورزشهای همگانی گیلان در خصوص ارتقا سلامت جامعه بسیار همسو و هم جهت است.

وی گفت : جدا از بحث های آموزشی و کلاس های تئوری ، رویکرد ما بیشتر بر روی تاثیرات ورزش بر سلامت مردم است که با همکاری هیات ورزشهای همگانی دراین راستا به نتایج بسیار مطلوبی خواهیم رسید.

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی گیلان با بیان اینکه دانشکده ما به عنوان قطب تندرستی ، ورزش و سلامت کشور اعلام شده است ، افزود: با این همکاری ۲جانبه درواقع جامعه از درمان محوری به  سوی سلامت محوری گام برداشته و هزینه های درمان نیز در خانواده ها بسیار کاهش می یابد.

 

چاقی و کم تحرکی را معضل بزرگ امروز جامعه

علیرضا زهری رئیس هیات ورزشهای همگانی گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: هدف از ورزشهای همگانی ،قهرمانی نیست بلکه  هدف ایجاد سلامتی  و نشاط در روح و جسم افراد جامعه است و این مهم با همکاری سازمان ها و نهاد های مختلفی که در این حوزه فعال هستند، میسر می‌شود.

 

وی در خاتمه چاقی و کم تحرکی را معضل بزرگ امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هیات ورزشهای همگانی با مجموعه کمیته های خود تلاش می کند تا با ایجاد انگیزه مردم را در همه اقشار و رده های سنی مختلف به فعالیت جسمانی ، پویایی و تحرک تشویق کند.