در دیدار رئیس هیات ورزشهای همگانی گیلان با مدیرکل صداوسیمای مرکز استان در خصوص برنامه های ورزش همگانی و لیگ تندرستی رایزنی و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی گیلان به ندای گیلان،محمد باقر باقرزاده در نشست مشترک هیات ورزشهای همگانی استان گیلان با صداوسیما، ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های ورزشهای همگانی در طول بحران پاندمی کرونا اظهار داشت :ورزشهای همگانی می‌توانند تاثیر بسزایی در سلامت جامعه داشته باشند و مردم در تمام اقشار از این ورزش ها برای سلامتی روح و جسم بهره مند شوند.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه با استفاده از مربیان هیات ورزشهای همگانی در عرصه های مختلف می‌توان به سوی سلامت محوری حرکت کرد،افزود: لازم است این مربیان حتی با مادران شالیکاری که ساعت ها در زمین های شالیزار کار میکنند و یا مشاغل دیگری که فرصت ورزش کردن ندارند ، همراه شوند و ورزش و تمرینات ورزشی را در قالب حرکات اصلاحی به این عزیزان آموزش دهند.

مدیر کل صدا و سیمای استان گیلان در ادامه ضمن استقبال از لیگ تندرستی و طرح ورزشی فدراسیون ورزشهای همگانی،افزود: با اختصاص دادن وقت بیشتری در بین برنامه های صدا و سیما ، اهداف این لیگ و هیات ورزشهای همگانی در خصوص ارتقاء سلامت جامعه به صورت گسترده تری منعکس میشود.

جایگزین کردن سلامت محوری به جای درمان محوری

درادامه ، علیرضا زهری ، رییس هیات ورزشهای همگانی استان گیلان،اظهار داشت: مهمترین هدف ورزشهای همگانی جایگزین کردن سلامت محوری به جای درمان محوری در سطح جامعه است.

وی گفت :هیات ورزشهای همگانی گیلان به همراه مربیان و نیروهای متخصص دراین زمینه درمدت بحران پاندمی کووید ۱۹باتولید برنامه های مختلف توانست تاحد قابل قبولی در توسعه ورزش و فعالیت جسمانی در بین شهروندان موثر باشد.

زهری افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان و رسانه ها در انعکاس برنامه های ورزشهای همگانی نقش بسیار خطیری دارند و با همکاری جمعی می‌توان به نتایج بسیار مطلوبی در بهبود سبک زندگی و ارتقا سلامت جامعه دست یافت.

  • نویسنده : نوشین میربلوک