صبح امروز جلسه هیات ورزشهای همگانی گیلان با معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی گیلان  به ندای گیلان،علیرضا زهری ،رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان در این جلسه در خصوص اهمیت ورزش و سلامت محوری مطرح کرد:امروزه متاسفانه جامعه ما ،جامعه ای درمان محور شده است و لازم است که مردم بیش از درمان به پیشگیری اهمیت دهند و با ورزش و فعالیت جسمانی درمقابل خیلی از بیماری ها مانند ،فشار خون،پوکی استخوان، اضافه وزن مفرط درامان باشند.

وی افزود : در دوران کرونا که ورزش و فعالیت های جسمانی به حداقل رسیده و حتی دربرخی شهرها باشگاه ها و مراکز ورزشی کاملا تعطیل است ،فدراسیون ورزشهای همگانی با برنامه و طرح های مختلفی مردم رابه ورزش و تحرک و پویایی دعوت میکند.

زهری گفت : درطول مدت پاندمی کووید ۱۹ ، هیات همگانی گیلان با ارائه طرح آوای ورزش در رشت و دیگر شهرستانهای استان ، تهیه ویدئو های ورزشی ،اینفوگرافی مردم را به ورزش و نشاط دعوت میکند.

رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان با اشاره به نقش ورزش در ارتقا سلامت جامعه افزود: پاندمی کووید ۱۹ را به نوعی بیشتر از تهدید ، یک فرصت تلقی می‌کنیم بطوریکه دراین دوران طرح ها و برنامه های بسیار متنوع و مفیدی به شهروندان ارائه شد و این رسالت ورزشهای همگانی همچنان ادامه خواهد داشت.

زهری با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه ما چاقی مفرطت بخصوص در کودکان و نوجوانان بعلت عدم تحرک و تعطیلی مدارس است در همین زمینه یکی ازبرنامه های اصلی این هیات ایجاد انگیزه و نشاط برای این عزیزان و قشری است که عدم تحرک ، پیامدهایی جز بیماری برای آنها نخواهد داشت.

رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان افزود:لازم است، سازمان ها ، نهادها و ادارات با همکاری هیات ورزشهای همگانی دراین امر مهم به نوعی در ارتقا سلامت جامعه سهیم باشند.

وی درخاتمه خاطر نشان کرد:مهمترین هدف ورزشهای همگانی ، سوق دادن جامعه بسوی سلامت محوری ،پیشگیری از بیماری های ناشی از عدم تحرک و کاهش هزینه های درمان است.