همزمان با ایام دهه کرامت، همایش تجلیل از خیران، خادمان، اعضای هیات امنا و امامان برتر جماعت بقاع متبرکه گیلان با حضور استاندار گیلان و فرماندار رشت، در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،همزمان با ایام دهه کرامت، همایش تجلیل از خیران ، خادمان، اعضای هیات امنا و امامان برتر جماعت بقاع متبرکه گیلان با حضور دکتر عباسی استاندار و دکتر امام پناهی فرماندار رشت در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد.

استاندار گیلان در این همایش با اشاره به حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) گفت : فضای معنوی که با این حضور بر همایش حکمفرما شد؛ نشان داد توسل به امامان معصوم و توجه به خلوص نیت، نجات بخش است.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر شناخت دشمن و برنامه های شوم او ازجمله هجمه به اعتقادات و بصیرت مردم افزود : باید وجود پربرکت امام هشتم و امامزادگان در ایران اسلامی را با افتخار قدر بدانیم.

وی خدمت به ائمه اطهار و امامزادگان را توفیقی بزرگ از سوی خدای متعال برای خادمان این اماکن مقدسه دانست و گفت: از فرصت خدمت به ساحت پر خیر و برکت ائمه اطهار و خاندان مطهرشان با ترویج فرهنگ معنویت و ساده زیستی آن بزرگان و توسعه مباحث دینی ، اعتقادی و فرهنگی برای جامعه ، استفاده شود و اقدامات اثربخشی در این زمینه صورت پذیرد.

دکتر عباسی با بیان اینکه وجود امامزادگان در گیلان نشان از مهمان نوازی و ولایتمداری دیرین مردم استان است، خاطرنشان ساخت: فرزندان سرزمین شهیدپرور و ولایتمدار گیلان همچنان در حوزه معنویت با تولید محتوای معنوی و فرهنگی نظیر سرود سلام فرمانده، موجب خشم دشمنان شده اند و دلیل پرآوازه بودن این سرود، به نورانیت نام مبارک امام زمان (عج) است.

در پایان این همایش ضریح و مرقد مطهر خواهر امام رضا حضرت فاطمه اُخری سلام الله علیها با حضور استاندار و دیگر مسئولان غبارروبی شد.