نوری هریس عضو شورای شهر در دیدار با احمدی نماینده مردم شهر رشت تصریح کرد؛نیمی از زمین های رشت نسقی هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مهدی نوری هریس در دیدار با محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از عدم تعامل برخی از دستگاه ها با شهرداری رشت اظهار کرد: قرار است در اجرای ممیزی املاک از ظرفیت یکی از شرکت ها استفاده کنیم و باید این شرکت ها با شهرداری رشت کاملا تعامل داشته باشند .

   عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی در اجرای طرح هایی همچون طرح تفصیلی با شهرداری رشت همکاری ندارد افزود: انتظار داریم با ورود نمایندگان مردم شریف رشت در مجلس، پس از این اداره راه و شهرسازی با مجموعه شهرداری رشت تعامل کامل داشته باشد.
   وی به نسقی بودن نیمی از زمین های رشت اشاره کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، تبریز و … بر اساس شیوه نامه ای ساخت و ساز در زمین های نسقی در دست انجام است و شیوه نامه ای که برای ساخت و ساز در رشت تدوین شده است بسیار جامع تر و کامل تر تهیه شده، اما متاسفانه باز هم در مسیر اجرای آن شاهد سنگ اندازی هستیم.
   نوری هریس با تاکید به اینکه مردم به واسطه مشکلات عدیده مالی توانایی ساخت و ساز در زمین های سند دار را ندارند تصریح کرد: از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در دیوان عدالت اداری درباره رفع مشکلات ایجاد شده پیرامون شیوه نامه ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت ورود کنند.