عضو شورای اسلامی شهر رشت به انسداد فاضلاب شهری در برخی نقاط شهر اشاره کرد و گفت: به دلیل گرفتگی کانالها و چاه های شبکه فاضلاب در برخی از نقاط شهر، در زمان بارش باران شاهد عدم دفع و همچنین پس زدگی آب و فاضلاب در این نقاط هستیم که منجر به سرازیر شدن فاضلاب و جاری شدن آب در معابر میگردد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عضو شورای اسلامی شهر رشت به انسداد فاضلاب شهری در برخی نقاط شهر اشاره کرد و گفت: به دلیل گرفتگی کانالها و چاه های شبکه فاضلاب در برخی از نقاط شهر، در زمان بارش باران شاهد عدم دفع و همچنین پس زدگی آب و فاضلاب در این نقاط هستیم که منجر به سرازیر شدن فاضلاب و جاری شدن آب در معابر میگردد. انتظار می رود، تمام دستگاههای مسئول به موازات شهرداری وظایفشان را در نگهداری، اصلاح، مرمت و لایروبی شبکه فاضلاب هر ساله به انجام برسانند.

رضا عاشری با اشاره به پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی اذعان کرد: این پروژه در سالهای اخیر در نقاط بحرانی برخی از مناطق شهر به صورت کامل اجرا گردید اما به دلیل اتصال فاضلابهای خانگی به این شبکه توسط برخی از شهروندان، مجرای این لوله ها نیز دچار انسداد و گرفتگی شده و منجر به جاری شدن آب در معابر گردید.

وی تاثیر لایروبی رودخانه ها و کانالهای موجود در سطح شهر در کاهش میزان آبگرفتگی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: به منظور مدیریت و پیشگیری از آبگرفتگی در فصول بارندگی، شهرداری رشت در سالهای اخیر به طور مداوم اقدام به لایروبی رودخانه ها و کانالهای سطح شهر پیش از فصل بارش می نمود اما عملکرد شهرداری در سال جاری همچون سنوات گذشته نبود و اهتمام جدی در این امر وجود نداشت که این موضوع نیز یکی دیگر از عوامل آبگرفتگی در بارندگی اخیر بوده است.

رضا عاشری در پایان با اشاره به حجم نزولات آسمانی و بارش بی سابقه باران در سال جاری، بیان کرد: حتی در صورت برخورداری از بهترین سیستم زهکشی و شبکه هدایت آبهای سطحی، با بارش بی سابقه باران وقتی دبی بارش از دبی خروجی آب بیشتر باشد، باز هم شاهد آبگرفتگی معابر خواهیم بود.