نمایشگاه دومین جشنواره سراسری عکس«خانه دوست» به مناسبت دهه کرامت در رشت دایر شد.

نمایشگاه دومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» عصر دیروز(31 مرداد) به مناسبت دهه کرامت در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگ و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) در رشت، دایر شد.

صادق میرزانژاد، نماینده دبیرخانه جشنواره سراسری عکس«خانه دوست» در حاشیه برپایی این نمایشگاه بیان کرد: در این نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» به انتخاب محسن بایرام‌نژاد، فرامرز عامل بردبار، اسماعیل عباسی، مهدی منعم و پیمان هوشمندزاده گزینش شده‌اند که در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شهرستان رشت برپاکننده این نمایشگاه هستند.

میرزانژاد با قدردانی از کیارنگ علایی، دبیر جشنواره، افزود: آثار این نمایشگاه شامل ۱۲۹ اثر در دسته‌بندی عکس‌های مستند، عکس‌های آزاد، عکس‌های موبایلی و مجموعه عکس(آزاد و مستند) از عکاسان منتخبی است که در این جشنواره شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه رشت، عکس های منتخب دومين دوره از جشنواره سراسری خانه دوست که مضامين رضوی و زیارتی داشته و برگزیده از ميان 9 هزار و 102 اثر از بيش از ۲ هزار عکاس به جشنواره هستند، به نمایش عموم گذاشته شده است.

میرزانژاد اذعان کرد: دومين جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» در اهميت و اعتلای مفهوم غنی «زیارت» در فرهنگ ایرانی کوشيده نگاهی فاین آرت به این موضوع داشته باشد و زمينه های نمایشگاهی، ظرفيت های ناب تصویری و ادراک شاعرانه نسبت به این موضوع را مورد نمایش قرار دهد.

گفتنی است، نمایشگاه تا پنجشنبه ۵ شهریور در ساعات صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.