نایب‌قهرمانی مچ‌اندازی مستر المپیای بانوان می گوید: به نظرم مهم‌ترین چیزی که می‌توانم به زنانِ سرزمینم گویم این ست که به خودباوری برسند و به خود ایمان داشته باشند و در اولین فرصت تحصیل کنند و در حرفه‌ای فعالیت داشته باشند. به حرفِ هیچ‌کس؛ مطلقاً هیچ‌کس اهمیت ندهند و بدانند که به هر هدفی که دارند با تلاش با آن می‌رسند.

 ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب‌های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می‌شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی‌ناپذیر افرادی که به‌رغم همه سختی‌ها و مشکلات سدهای بزرگ جلوی روی خود را کنار زده‌اند و بر قله موفقیت ایستاده‌اند، حالتان را خوب می‌کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی‌های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت‌تر است.

 زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه‌های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته‌اند و حالا پرآوازه شده‌اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

 میهمان این هفته شنبه‌های ندای گیلان، با زنان موفق یک بانوی ورزشکار است.

 لطفاً خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق ورزشی‌تان بفرمایید.

 زهرا شیرپور هستم، دبیر ورزشِ آموزش‌وپرورش و دانشجویی سال سوم کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی

 کسب عنوان نایب‌قهرمانی مچ‌اندازی مستر المپیا (مستر جهانی) قهرمان پاورلیفتینگ استان

 رکورددار پرتاب وزنه و دیسک کشور

 و مقام سوم بازی‌های آسیایی فیلیپین ۲۰۲۳

 ۲. از چه سنی به ورزش علاقه‌مند شدید و چه کسانی مشوق شما در این عرصه بودند؟

 از سنین کودکی به ورزش علاقه‌مند بودم؛ اما از سن ۲۰ سالگی به‌صورت حرفه‌ای ورزش کردم .

 مشوق اصلی من در این راه خانواده و مادرم بودند که همیشه حمایتم می‌کردند.

 ۳. خاطره از دوران ورزشی‌تان بفرمایید.

 خاطرات زیاد است و بین آنها شیرینی و تلخی هم هست؛ اما اگر بخواهم به بهترین آنها اشاره کنم می‌توانم به زمانی که از مسابقات برگشتم و سه پسرم به هم راه همسرم منتظرم بودند اشاره کنم که آنجا دیگر صرفاً یک ورزشکار نبودم. یک مادرِ ورزشکار که مدال گرفته و قرار است به آغوش خانواده برگردد و خانواده را خوشحال کند.

 ۴. عنوان آخرین کتابی که مطالعه کردید، چه بود؟

 شازده کوچولو بود که در اصل برای پسرم خواندم و همراه او دوباره مرورش کردم.

 ۵. به‌عنوان یک زن در مسیر ورزشی‌تان با چه چالش‌های مواجه هستید؟

 اگر بخواهم به بزرگ‌ترین آنها اشاره کنم، قطعاً امکانات است. من با کمترین امکانات به این جایگاه رسیدم.

 امکاناتِ محدودی در اختیارم بود و مسئولین آن‌گونه که باید اهمیت نمی‌دهند و به بشخصه اکثر هزینه‌های ورزشی‌ام را را پرداخت کردم.

 ۶. چه توصیه‌ای برای بانوان جوان در مسیر حرفه‌ای و زندگی‌شان دارید؟

 به نظرم مهم‌ترین چیزی که می‌توانم به زنانِ سرزمینم گویم این ست که به خودباوری برسند و به خود ایمان داشته باشند و در اولین فرصت تحصیل کنند و در حرفه‌ای فعالیت داشته باشند. به حرفِ هیچ‌کس؛ مطلقاً هیچ‌کس اهمیت ندهند و بدانند که به هر هدفی که دارند با تلاش با آن می‌رسند.

۷.وقتی حالتان خوب نیست چه‌کار می‌کنید؟

 من به معنای واقعی ورزش می‌کنم. هیچ‌چیز به اندازهٔ ورزش و فعالیت‌کردن برایم لذت‌بخش نیست و از هر موضوعی چقدر که ناراحت باشم، فعالیت و ورزشم بیشتر خواهد بود و در پایانِ فعالیتم خوشحال خواهم بود. آن‌قدر می‌دوم تا غم از من فرار کند.

 ۸.به عنوان یک مادر و همسر باتوجه‌به مسئولیت‌هایی که در منزل دارید چگونه در فعالیت‌های ورزشی و حرفه‌ای‌تان هم موفق هستید

من با برنامه‌ریزی، به مادر بودن، همسر بودن، دانشجو بودن و زنِ خانه‌دار بودن رسیدگی می‌کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین باشم. البته در این زمینه خانواده نیز همراهی و حمایتم می‌کنند .

 ۹.حرف آخ

از همه خانم‌ها و آقایان، خواهش می‌کنم ورزش کنند. وقتی که ورزش می‌کنند، قطعاً حالشان بهتر خواهد بود و وقتی حالِ مردم خوب باشد، حالِ جامعه خوب است.

 حتماً قرار نیست که به باشگاه بروند، صرفاً داشتن فعالیت بدنی و دویدن و هر چیزی که شما را به چالش بکشد کافی است. پس ورزش کنید و تندرست بمانید.