فاطمه رضاپورهستم گفت:بعضی از قانون‌ها و تشریفات اداری برای برپایی نمایشگاه ها اداری بسیار دست و پا گیر هستندو مهمترین درخواست من درنظر گرفتن مکانی برای برپایی  نمایشگاه دائمی برای معرفی هنرآموزان و آثار هنری و محصولات آنهاست

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان، یک بانوی موفق در حوزه هنر و کارآفرینی است.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید و ومختصری ازسوابق تحصیلی و حرفه ای تان بفرمایید.

فاطمه رضاپورهستم کارشناس ارشد معماری ،داور بین المللی المپیاد هنرهای تجسمی نویسنده و مولف کتاب مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده . بهداشت و ایمنی . معرق کاشی . و….
طراح سوال و ازمونگر بین المللی،طراح و مجری پروژه های شهری ،معماری داخلی هتل‌ها، رستوران‌ها ،ویلا و منازل،مدیر مجتمع آموزشی رایمند-موسس و مدیر اولین هنرستان کارافرین نقش نگار و باشگاه کار افر ینان جوان و نوجوان در گیلان مدرس رشته معماری و هنرهای تجسمی مربی بین المللی سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه البته ،تکنیک پتینه ساختمان و گچ بری مدرن هم از پروزه هایی است که در داخل وخارج از کشور اجرا می کنیم .و دانش آموزان و دانشجویانی که در کنار ما درست اموزش می بینند در حین انجام کار برایشان اشتغال نیز .انجام می گیرد.

خاطره ای از دوران حرفه ای و تدریس تان دارید که بخواهید با مخاطبین ما به اشتراک بگذارید؟

همه دوران حرفه ای من خاطره است. چالش‌هایش، کنار هم بودن ها ودر نهایت رضایت کارفرما و مشتری که خستگی را از تنمان بیرون میکند.

آیا در مسیر زندگی و کاری تان با موانعی روبرو بودید؟

همیشه برای رسیدن به یک موفقیت باید تلاش کرد و سختی‌ها بسیار است بزرگترین سختی بنده بعنوان اولین پیمانکار زن استان گیلان در سال ۹۲ سفالینه های پایه پل صابرین و قلی پور بود و عاشقانه بایک مبلغ کم وضرر، چون قرارداد دست دوم به بنده داده شد باکسی که بلد کار نبود وبعد آن کار به من سپرده شد.بسیار سخت در زمستان بروی پایه های خراب که میگفتند اشکال ندارد شما انجام بدهید وبنده نیز انجام دادم.سخت ترین قسمت این که شهرداری‌ها زمانیکه کار میخواهند به دنبالت هستند و وقتی کار به اتمام میرسد و زمان دریافت پول ما پیمانکارهایی سرمایه و جانمان را میگذاریم بابدقولی مواجه میشویم.

بعنوان یک بانوی کارآفرین انتظار چه درخواست ویا حمایتی از مسئولین دارید؟

مشکلاتی مانند مکان ، اجاره بها و بعضی از قانون‌ها و تشریفات اداری برای برپایی نمایشگاه ها اداری بسیار دست و پا گیر هستندو مهمترین درخواست من درنظر گرفتن مکانی برای برپایی  نمایشگاه دائمی برای معرفی هنرآموزان و آثار هنری و محصولات آنهاست.و در آینده حمایت جهت برگزاری نمایشگاه های برون مرزی

عنوان آخرین کتابی که مطالعه کردید؟

اخرین کتاب هنر عاشقی از اسکات پک و اثر مرکب از دان هاردی

وقتی حالتان خوب نیست ،چکار میکنید؟

وقتی حالم خوب نیست ، نقاشی میکنم و باخدا حرف میزنم یا رانندگی می کنم به صدای بلند موسیقی گوش می‌دهم.

حرف آخر

ودر کلام آخر هر نوجوان یک مهارت و هرمهارت یک کارآفرین شعار ماست .

اموزشهای مفید ودرازای اموزش گواهینامه بین المللی فنی و حزفه ای دریافت می کنند که درتمام دنیا معتبر است. اموزش صحیح و کاربردی همیشه تاثیر گذار است
اگر مهارت درست باشد .همت ،نظم وپشتکار برابر است با درآمد