سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دمای 10 تا 20 درجه ای هوا در نقاط مختلف استان طی سه روز اخیر خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دمای 10 تا 20 درجه ای هوا در نقاط مختلف استان طی سه روز اخیر خبر داد.

مازیار غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا،با بیان اینکه بارش برف و باران در نواحی جلگه ای را به تناوب تا ظهر فردا( پنجشنبه ) داریم، افزود: هوای استان در ارتفاعات ، در دامنه ها و مناطق سردسیر برای فردا ( پنجشنبه) برف پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: براساس گزارش های رسیده،به طور مثال ارتفاع برف در مسیر اسالم خلخال به یک متر رسیده است که احتمال می رود در مناطق بالا دست بیش از این باشد.
غلامی همچنین به بیشترین و کمترین بارش باران در استان نیز اشاره و بیان کرد: بیشترین و کمترین میزان بارش باران در استان به ترتیب مربوط به انزلی با 31 میلیمتر و بندر آستارا با یک دهم میلیمتر می باشد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان دمای شهر رشت را طی 24 ساعت گذشته حداکثر چهار و حداقل صفر درجه عنوان و تصریح کرد: دمای هوای استان طی سه روز اخیر بین 10 تا 20 درجه کاهش داشته است.
غلامی با بیان اینکه پیش بینی می شود صبح جمعه پیش رو، شاهد هوای صاف تا قسمتی ابری و یخبندان در استان باشیم، توصیه کرد که احتیاط لازم برای تردد در فضای بیرون انجام شود.
ارتفاع برف در محور گیلوان واقع در شهرستان ماسال 70 سانتیمتر، ماسوله 40 سانتیمتر ، پونل – خلخال، اشکورات رودسر و امامزاده ابراهیم شفت 50 سانتیمتر و مسیرهای ارتباطی شهرستان های شفت و فومن به ترتیب 10 و 15 سانتیمتر و حومه شهر رشت 6 سانتیمتر گزارش شده است.