خطیب جمعه آستارا گفت:مسئولین در قبال اعمال دینی مردم از قبیل نماز خواندن و روزه گرفتن مسئول هستند.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه آستارا با اشاره به اینکه در ایام ماه ذی‌الحجه قرار داریم، اظهار کرد: دهه اول این ماه دهه ویژه‌ای است برای مؤمنان و کسانی که اهل راز و نیاز و مجازات با خداوند هستند.

امام‌جمعه آستارا ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دولت را متعلق به مردم دانست و تصریح کرد: مسئولان دولت بی‌منت به مردم خدمت می‌کنند و مردم هم قدردان زحمات و تلاش‌های صادقانه مسئولان هستند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوی همه دولت‌مردان هستند و همه از این دو بزرگوار به نیکی یاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار در زمان کوتاه مسئولیت خود خدمت بزرگی به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی کردند.

وی گشایش اقتصادی و ایجاد غنا در کشور را از عمده وظایف رئیس‌جمهور و هیأت دولت دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم در زمینه مسائل فرهنگی قدم برداریم لازمه آن درست کردن وضعیت معیشتی مردم است و مسئولین در قبال اعمال دینی مردم از قبیل نماز خواندن و روزه گرفتن مسئول هستند.

حافظ‌نیا علت اصلی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر دزدی و فحشا را مسائل معیشتی و فقر در جامعه دانست و گفت: بهتر کردن وضعیت معیشتی مردم وظیفه مسئولین دولت و حاکمیت اسلامی است و نمی‌توان در مقابل بداخلاقی‌ها، ناهنجاری‌های اجتماعی و اعمال دینی مردم بی‌تفاوت بود.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاق ناگواری در این شهرستان بودیم که در جریان این اتفاق دل‌خراش سه نفر از همشهریان ما از دنیا رفتند و تعدادی مصدوم شدند، گفت: این سه جنگلبان انسان‌های بسیار خوب و قانعی بودند که در راه حفظ انفال الهی جان خود را تقدیم کردند.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) را در هفت ذی‌الحجه داریم، خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) حق بسیار بزرگی را بر گردن تمام مسلمانان جهان دارد، ایشان زمینه را برای بسط و گسترش احکام ناب اسلامی فراهم کردند.

وی به شروع کار شورای پنجم شهر و روستاها اشاره کرد و افزود: اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستاها را به تصمیم‌گیری از روی عقل و مطالعه، پرهیز از عجله، شتاب‌زدگی و خودرأی و توجه به نصایح دلسوزان نظام سفارش می‌کنم.

حافظ‌نیا با تصریح براینکه شهردار سابق آستارا در طول خدمت خود خدمات بسیار خوبی را برای این شهر انجام داده‌اند و مردم قدران زحمات او هستند، بیان کرد: اعضای شورای پنجم شهر موظف هستند یک شهردار با تجربه‌تر، با توان‌تر و قوی‌تر از شهردار سابق برای مدیریت این شهر انتخاب کنند.

امام‌جمعه آستارا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آل‌سعود در خاک یمن، تصریح کرد: رژیم منحوس آل‌سعود در جریان این جنایات که با حمایت آمریکایی‌ها در حال انجام است نزدیک به 40 نفر را کشته و تعدادی زیادی را هم زخمی کرده است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه عربستان سعودی با انتشار عامل بیماری‌زای وبا در آب آشامیدنی مردم یمن آشکارا در حال نسل‌کشی است، اظهار کرد: سازمان حقوق بشر در قبال این نسل‌کشی‌ها و جنایات رژیم آل‌سعود در یمن سکوت کرده است.

 

 

 

 

 

 


فارس