سردار اسحاقی با بیان اینکه ۷۰ درصد این تعداد از عابران پیاده و موتورسواران هستند، گفت: ۴۰ درصد را موتورسواران تشکیل می‌دهند که برنامه ریزی شده تا موتورسواران تحت آموزش قرار گیرند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از مهر،سردار محمدرضا اسحاقی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی صومعه سرا که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری فارابی این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک ولادت با سعادت جواد الائمه و حضرت علی بن ابیطالب (ع) و حلول سال نو، اظهار کرد: امنیت یک مقوله جمعی است.

وی با بیان اینکه محور راهبرد اساسی ما در نیروی انتظامی، امنیت مردم پایه است، افزود: امنیتی را ثابت می‌دانیم که بسترش در درون مردم جای گرفته باشد.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه امنیت و بر اساس شرایط و مناسبتی‌های مختلف ظهور و بروز پیدا می‌کند، گفت: مأموران نیروی انتظامی با تمام توان در عرصه‌ها مختلف حضور داشته و خانواده‌های این افراد به عنوان مهم‌ترین پشتیبان هستند.

وی با بیان اینکه امنیت بخش‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: امنیت در حوزه رفت و آمد و ترافیک بسیار مهم است زیرا تبعات بروز مشکل در این زمینه سبب افزایش تلفات جاده‌ای و سوانح رانندگی می‌شود.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از هموطنان و هم استانی‌ها خود هستیم، افزود: ۶۰۰ نفر در استان گیلان براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد این تعداد از عابران پیاده و موتورسواران هستند، گفت: ۴۰ درصد را موتورسواران تشکیل می‌دهند که برنامه ریزی شده تا موتورسواران تحت آموزش قرار گیرند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در همین راستا ۲۷۰ هزار موتور پلاک گذاری و آموزش چهره به چهره به ۵۰ هزار موتورسوار هدف گذاری شده است، ادامه داد: اجرای این طرح امسال با استقبال همراه بوده و در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی با تأکید بر لزوم احترام به قوانین و مقررات، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌های آموزشی تعداد جان باختگان سوانح رانندگی کاهش یابد.

سردار اسحاقی در ادامه به عوامل مهم بروز سوانح رانندگی اشاره و سه عامل جاده، خودرو و نیروی انسانی را از مهم‌ترین عوامل بروز سوانح رانندگی عنوان کرد.