فرماندار شفت با اشاره به لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار دستگاه‌های ذیربط شهرستان قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مهدی نقدی در جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت ساز غیر مجاز شهرستان اظهار کرد: تخریب و قلع و قمع راه حل مقابله نیست بلکه باید تخلفات هرچه سریع‌تر شناسایی و از پیشرفت ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

فرماندار شفت با اشاره به افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق جنگلی، حاشیه شهرها و سودجویی دلالان و برخی از بنگاه داران گفت: همکاری و حمایت دستگاه‌های قضائی و انتظامی در برخورد با هرگونه تخلفات ساختمانی ضروری است.

وی تصریح کرد: اعضای کارگروه در رسیدگی به تخلفات ساختمانی از بدو امر اهتمام جدی داشته باشند و از عوامل بازدارنده و تمامی ابزارهای قانونی برای برخورد و پیشگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغی استفاده کنند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه برخورد و نظارت مقطعی و تعلل و اغماض در اجرای قانون و ضوابط موجب تخلف افراد در آن مقطع می‌گردد، گفت: نظارت و کنترل از مبنا و ابتدای عملیات ساخت بنا باید اعمال شود تا در مسیر اجرا هم مدیران اجرایی و نظارتی با مشکل مواجه نگردند و هم شخص سازنده متضرر نشود.

وی دهیاران را مسئول جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان و افزود: باید راهکارهای مناسبی در راستای این موضوع تهیه و تدوین شود تا به دهیاران در مقابله با این پدیده شوم کمک کند.

نقدی با بیان اینکه بخشداران نیز باید در این مسیر به دهیاران کمک کنند، تأکید کرد: باید کارگروهی در مراکز دهستان‌ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز تشکیل شود.

فرماندار شفت ادامه داد: برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط باشد و گزارش تخلف از سوی دهیاران به بخشداری‌ها و از سوی دیگر بخشداران به فرمانداری منعکس شود.

وی بر جدیت اعضای ستاد بر پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر تشکیل پرونده قضائی برای متخلفین، با دستگاه مربوطه نیز به دلیل قصور و کوتاهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نقدی با بیان اینکه ۴۶ فقره پرونده برای رسیدگی به محاکم قضائی معرفی شده است، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز از تبصره ۱ ماده ۱و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، زراعی و باغی در شهرستان شفت تخریب شده است و بیش از ۱۰ مورد ساخت ساز غیر مجاز جدید در داخل روستاها و جنگل‌های شهرستان شناسای شده و در حال اقدامات قانونی است.