مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: آموزش های گردشگری می تواند فرصت های اشتغالزایی بسیاری را در روستاها فراهم آورده و مهاجرت معکوس روستاییان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی ،محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان صبح امروز در حاشیه بازدید از جشنواره مهارت آموزی گردشگری و  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی و ایجاد فرصت اشتغال مهمترین هدف فنی و حرفه ای استان است که همگان باید به سمت افزایش اشتغالزایی برای گیلان گام بردارند .

محمد حسینی افزود: باید با شناسایی ظرفیت ها ، بهره برداری لازم را از آن ببریم تا با ایجاد فرصت برای مهارت آموزان زمینه های اشتغالزایی نیز فراهم شود .

وی با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار در روستاهای استان تاکید کرد: براساس اسناد بالادستی و مطالعات انجام شده، آموزش های گردشگری می تواند فرصت های اشتغالزایی بسیاری را در روستاها فراهم آورده و مهاجرت معکوس روستاییان را به دنبال داشته باشد .

حسینی با اشاره به برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای برای ایجاد بستر های لازم برای آموزش روستاییان با همکاری دستگاه های متولی در جهت پشتیبانی و حمایت از گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: بازاریابی برای فروش محصولات تولید کننده از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید آموزش های مهارتی موثر برای بازاریابی را در دستور کار قرار دهیم .

وی  با بیان اینکه چند شغله شدن روستاییان هدف مهمی است که باید به آن دست یابیم گفت:باید به سمت چند شغله شدن روستاییان گام برداریم.