مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: امسال ۶ هزار و ۴۵۶ نفر با شرکت در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای دریافت گواهینامه مهارت دریافت کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسینی با اشاره به برگزاری آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۹۶۷ نفر از کارآموزان مراکز دولتی و ۳ هزار و ۴۵۴ نفر از موسسات کارآموزی آزاد بخش خصوصی بودند افزود: ۶ هزار و ۴۵۶ نفر در این آزمون موفق شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد شرکت کنندگان در آزمون‌های ادواری، صنعت ساختمان و تفاهمنامه صنایع دستی و مجامع امور صنفی در استان گیلان رقابت کردند گفت: کارآموزان برای دریافت گواهینامه و بهره مندی از تسهیلاتی از جمله بیمه‌ای و اشتغال در آزمون‌های مهارتی شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به برگزاری آزمون‌های کتبی سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در ۲ قالب آزمون هماهنگ پاسخنامه کاغذی و آزمون الکترونیکی کارگاه سنجش آنلاین در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر خاطر نشان کرد: کارآموز پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی، در آزمون عملی مربوطه شرکت داده می‌شود.

وی گفت: تمامی فرآیند اجرای آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که متقاضیان با مراجعه به پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای اطلاعات لازم در این باره را به دست آورند.
۲۳ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.