مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت:جشنواره یلدای مهارت به مدت 3 روز از ساعت 10صبح الی 18 عصر در سالن مرکز شماره 2 شهید باهنر رشت واقع در بلوار شهید انصاری برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان،جشنواره یلدای مهارت با حضور  کیمیا تنهایی، معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری گیلان و  عباس علیزاده مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با هدف حفظ و احیاء آئین و سنت های شب یلدا، معرفی آداب و رسوم  مردم استان شب یلدا و کشف استعداد های ماهر در حوزه صنایع غذایی افتتاح شد .

 محمد حسینی در مراسم افتتاحیه جشنواره گفت : استان گیلان با آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف تنوع غذایی گوناگونی دارد که با معرفی آنها میتوان فرصت اشتغال در صنایع غذایی محلی و بومی را برای افراد فراهم کرد و برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ استان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز کشورمان باشد .

وی در ادامه افزود : آموزشگاههای آزاد با داشتن منابع و ظرفیتهای کارآمد و با ارائه آموزشهای متنوع و فراگیر در ایجاد زمینه های اشتغال و کارآفرینی نقش موثری دارند.

گفتنی است جشنواره یلدای مهارت از تاریخ 24/9/98لغایت 26/9/98  به مدت 3 روز از ساعت 10صبح الی 18 عصر در سالن مرکز شماره 2 شهید باهنر رشت واقع در بلوار شهید انصاری برگزار می شود و بازدید برای عموم آزاد می باشد