مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه انعطاف پذیری مبتنی بر سیاست‌های اشتغالزایی در دستور کار است، گفت: حدود ۶۴ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای وارد بازار می شوند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسینی با بیان اینکه ایجاد اشتغال نیازمند وجود نگاه همفکری بین دستگاه‌های متولی اشتغال است، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای در پی توسعه آموزش مشارکتی است تا زمینه اشتغالزایی کارآموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه انعطاف پذیری مبتنی بر سیاست‌های اشتغالزایی استان در دستور کار این اداره کل است، افزود: حدود ۶۴ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان آموزش‌های ارائه شده در روستاهای گیلان کم بود، تصریح کرد: در سال گذشته و بر اساس سیاست‌های اشتغالی کشور، از ۱۸ گروه هدف فنی و حرفه‌ای، تمرکز خود را در حوزه روستایی قرار دادیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تاکید بر ضرورت آموزش به روستاییان و آماده سازی آنها جهت ورود به بازار کار، اضافه کرد: بیشترین گروه هدفی که در سال گذشته مورد آموزش ما قرار گرفتند، روستاییان بودند.

حسینی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت، بیان کرد: این مسابقات در حدود ۳۰ رشته برگزار می‌شود و ۱۳ تیم از گیلان در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت تا آبان ماه امسال طول می‌کشد، گفت: این دوره از مسابقات در واقع اردوی آماده سازی برای مسابقات جهانی مهارت است تا جوانان ما در این دوره مهارت‌های لازم در سطح جهانی را کسب کنند.