نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه تا طرح فاضلاب شهری تکمیل و به مرحله اجرا نرسد تصفیه خانه اصلا کارایی نخواهد داشت، بیان کرد: آستارا قبل از تصفیه خانه نیاز به استقرار سیستم فاضلاب شهری دارد.

به گزارش ندای گیلان،ولی داداشی در گفتگویی در مورد خصوص وضعیت زیر ساخت ها در گیلان به ویژه آستارا، اظهار کرد: نبود زیر ساخت فاضلاب یک معضل استانی است و تنها مختص به شهرستان خاصی نیست و باید حل شود.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: متأسفانه دولت در بحث رفع معضل فاضلاب و شکل گیری زیر ساخت فاضلاب در سطح استان اقدامی نکرده و دربرخی از شهرها مانند تالاب انزلی این طرح تکمیل شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید براینکه  نیاز جدی به زیر ساخت فاضلاب در آستارا داریم، اضافه کرد: ۶۰ تا ۷۰درصد از ساختار تصفیه خانه آستارا تکمیل شده است.

داداشی با اشاره به این نکته که ۳۰درصد از تصفیه خانه آستارا در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: فقط بحث تصفیه خانه در آستارا نیست بلکه نخست سیستم فاضلاب شهری باید در آستارا مستقر شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه تا طرح فاضلاب شهری تکمیل و به مرحله اجرا نرسد تصفیه خانه اصلا کارایی نخواهد داشت، بیان کرد: آستارا قبل از تصفیه خانه نیاز به استقرار سیستم فاضلاب شهری دارد.

وی افزود: انجمن شهرستان آستارا اقدام کردند و قرار است در شورای عالی اقتصاد با ریاست وزیر اقتصاد یک شورایی با حضور چند بخش خصوصی طرح فاضلاب شهری آستارا به مزایده گذاشته شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به این موضوع که قرار بر اینست که در اجرای این پروژه تصمیم گیری شود، تصریح کرد: قرار است سیستم فاضلاب شهرستان آستارا با دست بخش خصوصی اجرا شود.

داداشی با بیان این نکته که به صورت کلی در استان گیلان مشکل فاضلاب شهری داریم، اضافه کرد: نبود این زیر ساخت به یک معضل زیست محیطی در گیلان تبدیل شده است.

نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: این مشکل یک معضل زیست محیطی است و به لحاظ شرعی و بهداشتی مردم با آسیب مواجه اند و کودکان هم بیشتر در معرض این معضل مواجه اند.

داداشی با بیان اینکه امیدواریم مسؤلین جدیت بیشتری در رفع این معضل داشته باشند، ادامه داد:  استارت رفع این معضل در آستارا خورده است تا به صورت مناقصه بین المللی به دست بخش خصوصی رفع شود./کاسپین