ستاد اقتصاد مقاومتی به زودی تشکیل می‌شود.

به گزارش ندای گیلان: جلسه دیروز هیات دولت دو خروجی مهم داشت؛ اقتصاد مقاومتی و انتخابات از مواردی بودند که حسن روحانی باز هم بر آنها تاکید و توصیه دارد. تاکیدی که روحانی در آن خبر از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی می‌دهد که به زودی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور آغاز به کار خواهد کرد و توصیه‌ای که وی همچنان سعی دارد عزم استانداران را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات در اسفندماه امسال، جزم کند. اقتصاد مقاومتی که با توجه به دستیابی به توافق هسته‌ای و به تبع آن پایان یافتن تحریم‌ها، همچنان مورد تاکیدات مقام معظم رهبری قرار دارد، دولتمردان را نیز به تلاش واداشته تا ستادی را برای اجرایی شدن این امر مهم تشکیل دهند تا تحرکات در اجرای این سیاست‌ها بیش از پیش انجام شود. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز همچون قبل مورد توجه حسن روحانی قرار دارد. آنجا که وی در سفارشی به استانداران سراسر کشور تاکید دارد: «استانداران باید فضای استان‌ها را برای برگزاری انتخاباتی بزرگ و پرشور در اسفندماه آماده کنند تا موجب دلگرمی و افتخار ملت ایران و دوستان ما در داخل و خارج کشور شود.»

دیروز اما جلسه هیات دولت بی‌تاثیر از سفر هیات‌های اروپایی نبود. هیات‌های تجاری و اقتصادی که برای ورود به ایران لحظه شماری می‌کنند، روحانی را مجاب کرد که استانداران را نیز برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها به صف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه صبح چهارشنبه هیات دولت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محور اصلی برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی به زودی به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری تشکیل می‌شود. وی افزود: شرایط کشور از لحاظ اقتصادی پس از برجام تغییر می‌کند و زمینه حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی مهیا شده است.

وی اظهار داشت: امروز شاهد حضور روسای جمهوری، وزرای خارجه و اقتصادی کشورهای مختلف با تیم‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران هستیم و در این راستا تمامی استانداران باید به طور کامل فعال و در صحنه بوده و استعدادها و شاخصه‌های استان خود را برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کنند تا بتوانیم از شرایط به وجود آمده به خوبی بهره‌برداری کنیم. رییس قوه مجریه تصریح کرد: تصمیم دولت تقویت اقتصاد مقاومتی است و به زودی ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور تشکیل و چارچوب‌های آن در دولت تصویب خواهد شد، همه باید مشارکت کنیم تا اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحرک بیشتری داشته باشد. روحانی، پیگیری مطالبات و معوقات بانکی در استان‌ها از سوی استانداران را مورد تاکید قرار داد و گفت: پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمامی که قابلیت واگذاری به مردم را دارد باید با تلاش استانداران هرچه سریع‌تر به اتمام برسد، چرا که این اقدام به نفع دولت و مردم بوده و موجب تحرک می‌شود. وی همچنین به گزارش استاندار گلستان درمورد اقدامات صورت گرفته در این استان پس از سفر استانی کاروان تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: اقداماتی که در این مدت، از سفر سال گذشته تا به امروز انجام شده اقدامات خوبی است و باید تلاش شود تا موارد باقیمانده به سرعت عملیاتی شود. رییس‌جمهور با بیان اینکه استعدادهای فراوانی به ویژه در زمینه کشاورزی در استان گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی که در بخش کشاورزی در این استان باید انجام شود زهکشی زمین‌ها برای حل مشکل شوری زمین است که باید این کار با تلاش دولت و مشارکت مردم انجام شود.