نماینده ی صومعه سرا: امروز تکنولوژی و علم رشد و پیشرفت داشته و فضاهای مجازی بیشتر زمان مردم را به خود اختصاص داده است

به گزارش ندای گیلان،سید کاظم دلخوش در جلسه شورای اداری نهادکتابخانه های استان گیلان که پیش از ظهر پنج شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری است که هم ادعای دین و مذهب داشته و هم به دلیل اسلامی بودن دارای کامل ترین کتاب آسمانی است.

وی با بیان اینکه قرآن کامل ترین کتاب در بین کتاب های آسمانی است و بعد از آن هیچ کتابی برمردم نازل نمی شود، افزود: قرآن کتابی است که بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال از نزول آن حتی یک نقطه از آن تحریف نشده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی قرآن را نشانه معجزه الهی در برابر دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: خداوند همانگونه که قرآن را نازل کرد خود نیز حافظ این کتاب آسمانی است.

وی به جایگاه قرآن در بین ادیان الهی اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش های زیادی از آیات الهی به مطالعه و تحقیق تأکید شده است.

دلخوش از مسئولان نهادکتابخانه های عمومی استان خواست تا با بررسی مشخص کنند که استان از چه میزان کتابخوان برخوردار بوده و چه حمایت هایی از سوی مجمع نمایندگان استان می توان برای رشد و توسعه آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کتابخوان درست و واقعی در سطح جامعه مشاهده نمی شود، تصریح کرد: بعداز جدایی نهادکتابخانه ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد فعالیت های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده ایم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر هرگونه حمایت برای تقویت نهاد کتابخانه از سوی نمایندگان مجلس، وجود و ارائه کتاب های مناسب و خوب را موجب هدایت انسان به مسیر درست دانست.

وی به نقش موثر نهادکتابخانه های عمومی در این حوزه اشاره کرد و گفت: مسئولان این نهاد در استان باید مطالبات خود را در بخش های مختلف تهیه و به نمایندگان استان تحویل دهند تا در لوایح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تصویبی از سوی مجلس در نظر گرفته شود.

دلخوش با بیان اینکه هرچقدر شرایط اقتصادی کشور سخت تر شود مردم کمتر به سوی کتاب و کتابخوانی تمایل می یابند، خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه و فرهنگ ما در حال تغییر و تحول بوده و شاهد برخی ناهنجاری های و معضلات در سطح جامعه هستیم که باید برنامه ریزی مناسبی برای برخورد با آن صورت گیرد.

به گفته این مسئول نبود کتاب مناسب و خوب در جامعه یکی از مشکلاتی است که نهاد کتابخانه ها و جامعه با آن مواجه بوده که نیاز به تلاش بیشتر نهاد کتابخانه ها برای تأمین کتاب با محتوای مناسب و خوب دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور به ویژه در استان گیلان هستیم، گفت: بسیاری از مدارس ما بدون فعالیت و به صورت متروکه بوده که می توان از این ظرفیت برای راه اندازی کتابخانه ها در سطح روستاها و شهرها استفاده شود.

وی تأکید کرد: می توان با همکاری و تعامل وزارت آموزش و پرورش، نهادکتابخانه های عمومی و مجلس این طرح را تبدیل به قانون و از آن در جهت توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه بهره برد.

دلخوش با بیان اینکه امروز تکنولوژی و علم رشد و پیشرفت داشته و فضاهای مجازی بیشتر زمان مردم را به خود اختصاص داده اند، افزود: نهادکتابخانه نیز باید خود را با این فرصت همگام و از آن نهایت استفاده را بکند.