نماینده عالی دولت در گیلان، از فرمانداران و مدیران دستگاه ها خواست از فرصت دو ماهه باقی مانده برای جذب وجوه ملی استفاده کنند.

به گزارش ندای گیلان،مصطفی سالاری در شورای برنامه ریزی استان گیلان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شورای برنامه ریزی به سهم شهرستان ها از اعتبارات استانی اختصاص دارد و اعتبار پروژه هایی که ردیف ملی دارند، مستقیما از طریق وزارتخانه مربوطه پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد اعتبارات عمرانی استان باید به شهرستان ها داده شود، گفت: کمیته برنامه ریزی شهرستان تصمیم گیری می کند که چه پروژه هایی چه میزان اعتبار دریافت کنند.

استاندار گیلان، از فرمانداران خواست اولویت های شهرستان مربوطه را احصا کنند و متذکر شد: پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد، پروژه های آب کشاورزی و آب شرب، پروژه های توزیع برق و پروژه های زیرساختی مربوط به اشتغالزایی از جمله گردشگری جزو اولویت ها محسوب می شوند.

سالاری، با بیان اینکه در تعیین اولویت ها باید به الزامات قانونی هم توجه شود، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اولویت ها و الزامات را به تفکیک شهرستان ها تدوین و به دستگاه ها ابلاغ کند.

وی با اشاره به تمدید فرصت جذب اعتبارات تخصیص یافته سال 96 تا 31 شهریور امسال، عنوان کرد: با پیگیری نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی این فرصت به استان داده شد، اما چون نگران عدم تمدید فرصت بودیم لذا جذب اعتبارات را تا 31 تیر انجام دادیم تا با برگشت بودجه مواجه نشویم.

نماینده عالی دولت در گیلان، از فرمانداران و مدیران دستگاه ها خواست از فرصت دو ماهه باقی مانده برای جذب وجوه ملی استفاده کنند و یادآور شد: سهم اعتباری شهرستان ها براساس دو شاخص جمعیت و محرومیت است که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص خواهد شد.

سالاری، با بیان اینکه جمعیت و فعالیت شهرستان رشت با توجه به مرکز بودن بیشتر از سایر شهرستان هاست، گفت: متاسفانه با توجه به دو شاخص مذکور نمی توانیم در سهمیه بندی ها تغییر ایجاد کنیم، اما می توانیم بخشی از اعتبارات استانی را برای رشت در نظر بگیریم.