طرح ایجاد بازارچه صنایع دستی و پارک بانوان در شهر رشت؛با حضور مدیران شهری و دولتی بررسی شد

به گزارش ندای گیلان از رشت،جلسه اي با حضور جمشيدپور سرپرست شهرداري رشت ، فاطمه رفيعي مديركل امور بانوان و خانواده استانداري گيلان ، و مونا ابروفراخ معاون عمراني فرمانداري در خصوص ایجاد بازارچه صنايع دستي بانوان و ایجاد پارک بانوان در دفتر شهردار رشت برگزار شد.
فرامرز جمشيدپور سرپرست شهرداري رشت در اين جلسه با تاكيد بر تقويت فضاي سبز در شهر رشت گفت:پروژه هاي در اين زمينه نياز به ايجاد طرح و برآورد كامل دارد.
وي افزود:در حال حاضر زميني با مبلغ ٨ ميليارد تومان در بحث اقتصاد مقاومتي براي افتتاح بازارچه در دست تملك بوده كه اقدامات كارشناسي آن در دست اجرا است و نياز به بررسي براي اشتغال آفريني در زمينه بانوان دارد.
فاطمه رفيعي مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري گیلان نیز در اين جلسه اظهار داشت:يكي از نكات مهم در زمینه بازارچه ها عدم رفت و آمد كافي در اين مكان هاست ،از اين سو بايد جايي مدنظر قرار گرفته شود كه توريست ها هم بتوانند براحتي از آن بازديد كنند.
وي تصريح كرد:در تلاش هستيم كه احداث پارك هاي جديد را در برنامه هاي آتي خود بگنجانیم.
فاطمه قديمي  در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده كه موفقيت يك بازارچه نياز به برند سازي دارد خاطرنشان کرد:بايد مطالعات منطقه اي در انتخاب مكان مناسب لحاظ شود و همچنين تنوع انواع حمايت ها از مواردي است كه نياز به توجه بيشتري دارد.
در ادامه مونا ابروفراخ  ضمن خير مقدم به میهمانان اين جلسه اذعان داشت:در حال حاضر مكان مناسبي براي صنايع دستي در شهر رشت وجود ندارد و معتقدم بايد در اين زمينه مكاني مناسب تعريف شود و تبليغات مورد نياز براي آن صورت گيرد.
معاون عمراني فرمانداري خاطرنشان كرد :با توجه به آسيب هاي اجتماعي موجود در برخي مكان ها ،ايجاد چنين بازارچه هايي ميتواند تاثيرات مثبت و آرامي در اين مناطق ايجاد كند.
وي افزود:نياز است شرايطي فراهم شود كه فضاي صنايع دستي بصورت مستقيم در حوزه بافت مركزي شهرداري ارائه شود.
گفتني است بازارچه نگين جماران با محوريت صنايع دستي با زميني به مساحت ٢٠٠٠ متر و بوستان كشاورز از جمله مكان هايي بود كه انتخاب شد و در اين زمينه مورد بررسي قرار گرفت.