فرمانده پلیس راه گیلان گفت: ۲۵ اسفند ماه به‌منظور اعلام آمادگی پلیس راه گیلان برای ایام نوروز رزمایش بزرگ طرح نوروزی در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ حسین محمدپور با اشاره به اینکه برای طرح نوروزی امسال در گیلان از حداکثر نیروهای پلیس راهور درون شهری و برون شهری استفاده می‌شود اظهار داشت: پلیس راه گیلان برای ورود گردشگران و مسافران نورزی به گیلان آمادگی کامل دارد.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه پلیس راه و راهنمایی و رانندگی گیلان بیش از 220 تیم‌های خودرویی و موتور سوار را در سطح استان گیلان مستقر کرده است افزود: بالغ بر هزار و 200 مامور راهنمایی و رانندگی در گیلان در ایام نوروزی فعالیت می‌کنند.

محمدپور از اعزام گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس راه به محورهای مختلف استان گیلان در قالب طرح نوروزی خبر داد و تصریح کرد: 25 اسفند ماه به منظور اعلام آمادگی پلیس راه گیلان برای ایام نوروز رزمایش بزرگ  طرح نوروزی در گیلان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای محورهای اصلی و فرعی پر خطر استان امسال ایمن سازی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: سال 95 بیش از 114 نقطه پرحادثه محورهای استان گیلان شناسایی و از تعداد مذکور 97 نقطه به‌منظور ایمن سازی و آشکارسازی انتخاب شد.

فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه بخشی از این مناطق پر خطر از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در گیلان ایمن سازی شده است بیان کرد: در نقاط پرخطر ایمن سازی نشده محورهای استان در ایام نوروز تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راه اعزام می‌شود.

محمدپور با تاکید بر اینکه در ایام نوروز محورهای رشت- قزوین و آستارا- اردبیل دارای محدودیت‌های ترافیکی هستند تصریح کرد: تردد کلیه خودروهای سنگین باربری جز مواد سوختی و فاسدشدنی در محورهای مذکور از تاریخ 26 تا 30 اسفند ماه ممنوع است.

وی با بیان اینکه این محدودیت ترافیکی در محور رشت- قزوین از ساعات 12 ظهر تا 24 شب و در محور آستارا- اردبیل از ساعات 8 صبح تا 24 شب اجرا می‌شود تاکید کرد: محدودیت‌های ترافیکی در ایام نوروز در استان به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی در ایام تعطیلات نوروز در گیلان ادامه دارد افزود: در تاریخ 4، 10، 11، 12، 13، 14 فروردین محدودیت ترافیکی مذکور در محورهای استان اجرا می‌شود.

محمدپور محور سیاهکل به سنگر منطقه راه پل را از نقاط پر ترافیک استان در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در ایام نوروز در محور  جدید سیاهکل به سنگر برای کنترل ترافیک محدودیت ترافیکی خودرو های سنگین اعمال می‌شود.

وی با اشاره به “سامانه سپهتن” پایش تصویری ناوگان مسافربری استان خاطرنشان کرد: این سامانه از آغاز سال 95 بر روی 99 درصد از اتوبوس های مسافربری استان نصب شده و این سامانه قابلیت رصد کردن تخلفات رانندگان اتوبوس را به‌طور مستقیم دارد.

فرمانده پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه 23 دوربین نظارتی در سطح محورهای استان گیلان  وجود دارد خاطرنشان کرد: طرح نوروزی پلیس راه استان گیلان به طور ویژه در ایام پیش رو در استان گیلان اجرا می‌شود.