رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت:عدم جمع آوری اصولی و ساماندهی زباله های روستایی موجب تهدید علیه بهداشت عمومی ،ایجاد آلودگی محیط زیست و برهم زدن چشم انداز منطقه می شود.

به گزارش نداي گيلان: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت:عدم جمع آوری اصولی و ساماندهی زباله های روستایی موجب تهدید علیه بهداشت عمومی ،ایجاد آلودگی محیط زیست و برهم زدن چشم انداز منطقه می شود.

علی امیری امروز در جلسه محیط زیست شهرستان رودبار گفت: بر اساس ماده 11 قانون بهسازی و حفاظت محیط زیست و ماده 688 قانون مجازات اسلامی،به شش دهیاری بخش رحمت آباد و بلوکات و بخش خورگام به علت عدم مدیریت پسماند عادی، اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

وی از معرفی یک دهیاری به مراجع قضایی خبرداد و اضافه کرد: ریخت و پاش فضولات دامی از جمله چالش‌های زیست محیطی این روستاها بود.

امیری در مورد دهیاری که به مراجع قضایی معرفی شد،خاطر نشان کرد:این دهیاری به دلیل عدم ساماندهی زباله و عدم توجه به اخطاریه صادره قبلی به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با بیان اینکه بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند،مدیریت زباله در شهرها برعهده شهرداران و در روستاها بر عهده دهیاری‌ها است، تصریح کرد: عدم جمع‌آوری اصولی و ساماندهی زباله‌های روستایی موجب تهدید علیه بهداشت عمومی، ایجاد آلودگی محیط زیست و برهم زدن چشم‌انداز منطقه می‌شود.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن این منطقه و بحث اکوتوریسم گفت:به دقت نسبت به رصد و پایش مدیریت پسماند در مناطق روستایی اهتمام ویژه داریم و در صورت بی‌توجهی و عدم تمکین با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

امیری افزود:با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرستان،دهیاران باید ضمن ساماندهی زباله و جلوگیری از پخش آن در مراکز حساس و عدم آلودگی زیست محیطی نسبت به آموزش و اطلاع رسانی و شروع اجرای طرح تفکیک اقدام کنند.