فومن- رئیس شورای اسلامی شهر فومن با اشاره به آلودگی رودخانه گاز رودبار در این شهر گفت: ورود فاضلاب به رودخانه گاز رودبار فومن، این رودخانه را به خطر زیست محیطی برای شهر تبدیل کرده است.

ندای گیلان : مهیار ابراهیمی ظهر دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن یکی از موارد نگران کننده برای مسئولان و مردم شهر فومن را خطر زیست محیطی رودخانه گاز رودبار و کانال زهکشی ۳۰۱۶ عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هم رودخانه و هم کانال فوق به مسیر عبور فاضلاب تبدیل شده اند که مشکلات زیست محیطی بسیاری برای شهر و مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مسیر پنج و نیم کیلومتری این رودخانه در داخل شهر فومن تاکید کرد: رفع آلودگی رودخانه و کانال فوق برای مصونیت مردم شهر از خطرات آن نیازمند حمایت و توجه مسئولان است.

ابراهیمی با بیان اینکه فومن یک قطب گردشگری در استان و حتی کشور محسوب می شود، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از زیرساخت ها و امکانات برای ارائه خدمات به مسافران در این شهر وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی فومن افزود: برای ایجاد این زیرساخت ها به حمایت ملی و استانی نیاز است.

وی با اشاره به معضل ترافیکی در شهر فومن به ویژه در فصول گردشگری، خاطرنشان کرد: با زیرسازی و بازگشایی ۸۰۰ متر از راه اصلی شهر فومن، بخشی از مشکل ترافیکی این شهر حل می شود که این مهم نیازمند حمایت مسئولان است.

ابراهیمی تعریض برخی مسیرهای منتهی به سمت ماسوله را از دیگر راهکارهای رفع ترافیک سنگین شهر فومن دانست. /مهر