مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تا دیروز، تعداد کشتی‌هایی که وارد بندر انزلی شدند، ۲۹۳ فروند بوده است، خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد رشد تردد کشتی در بندر انزلی داشتیم.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تا دیروز، تعداد کشتی‌هایی که وارد بندرانزلی شدند، ۲۹۳ فروند بوده است، خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد رشد تردد کشتی در بندر انزلی داشتیم.

حسین یونسی در آیین تجلیل از خبرنگاران که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: کلکسیونی از فعالیت‌های اقتصادی در داخل بندر انجام می‌شود که در این میان اقتصاد دریا محور بسیار مورد توجه قرار دارد و خبرنگاران می‌توانند در اقتصاد دریا محور به ما کمک کنند و با مشورت‌ها و انتقادهای سازنده، کنار ما باشند.

یونسی در ادامه با اشاره به اینکه بندرانزلی بندری بسیار قدیمی است که قدمت بیش از ۱۰۰ساله در تجارت دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم بهتر از گذشته فعالیت داشته باشیم و خدمات خوبی به مشتریان ارائه بدهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تخلیه و بارگیری که در واقع عملکرد بنادر کشور را بر این مبنا می‌سنجند، تاکید کرد: در این مدت حدود ۷۹۰ هزار تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده که رشد ۶۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

یونسی گفت: همین امروز ۸ فروند کشتی کنار اسکله‌ها، ۷ فروند در لنگرگاه و دو فروند کشتی نیز در راه هستند و در یک سال گذشته خصوصاً از مرداد ماه سال قبل تاکنون روزانه شاهد تردد حداقل ۹ فروند کشتی بودیم و این آمار بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه این آمار در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده که در بندر انزلی شاهد این تعداد از کشتی‌ها باشیم، افزود: در اتاق بنادر و دریانوردی استان گیلان به روی تمام صاحبان کالا باز است تا بتوانیم تردد پایدار را در بندر انزلی داشته باشیم.

یونسی در ادامه به ایجاد رشته دریایی برای اولین بار در دانشگاه گیلان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گیلان به عنوان استانی که نسبت به جمعیت، بیشترین دریانوردان را در کشور دارد با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم مجوز راه اندازی کارشناسی مهندسی کشتی در دانشگاه گیلان را بگیریم و از مهرماه امسال اولین دوره این رشته شروع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در امر صنایع کشتی‌سازی در بندر انزلی گفت: ماه گذشته با یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی تفاهم‌نامه منعقد شد و در حال مطالعات محیط زیستی و طرح توجیهی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه کشتی‌سازی می‌تواند منشاء تحول نه فقط در شهر بندر انزلی بلکه در استان گیلان باشد، تاکید کرد: هدف اصلی ما بحث نوسازی ناوگان تجاری در دریای خزر و همچنین ایجاد زمینه اشتغال است.