مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در سه ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود 86 درصد و در بندر آستارا حدود 42 درصد افزایش یافت.

به گزارش ندای گیلان،حمیدرضا آبایی با اشاره به فراهم کردن زمینه‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به‌عنوان یکی از مباحث اصلی در روند صادرات استان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود ۸۶ درصد و در بندر آستارا حدود ۴۲ درصد افزایش یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۷۰ درصدی در بخش تجارت کانتینر و رشد ۹۸ درصدی در حوزه غلات و ۱۸ درصد در حوزه روغن خوراکی خبر داد و بیان کرد: بنادر استان گیلان در ایام شیوع کرونا شبانه‌روز فعال بوده و از ظرفیت پست اسکله جنرال کارکو، پست اسکله غلات و پست اسکله دلفین سوختی نیز استفاده کردیم.

آبایی با اشاره به اقداماتی که در حوزه بنادر استان انجام شد گفت: افزایش ۴ دستگاه تجهیزات استراتژیک در بندرانزلی با هدف بهبود تخلیه، بارگیری کالا و جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از کانتینرهای یخچالی، افزایش زیرساخت‌های نگهداری کالاهای اساسی و صادراتی از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم..

آبایی با اشاره به برخی قراردادهای سرمایه‌‌گذاری و طرح‌ها ابراز داشت: بهره‌گیری از مخازن روغن ۲۲ هزار تنی و غلات‌بان و آزمایشگاه مواد و توسعه آزمایشگاهی، احداث محتمع خدماتی بندری و دریایی، احداث مجتمع کشتی‌سازی، احداث مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن و مجموعه گردشگری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارند.