تفاهمنامه علمی و پژوهشی به منظور ایجاد ظرفیت های جدید علمی و ارتقای سطح همکاری ها با حضور "حسین یونسی" مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و "عبدالله معتمدی" رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به امضا رسید.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،حسین یونسی در مراسم امضای تفاهمنامه علمی و پژوهشی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی متولی آموزش دریانوردان در کشور است،  اظهار داشت: گیلان استانی دریانورد پرور است و در تامین دریانورد نسبت به جمعیت جزء برترین ها است.

وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل های موجود استان، دانشگاه تخصصی دریانوردی در گیلان نداریم افزود:  در این راستا طی نشست و مذاکراتی که با دانشگاه دولتی گیلان  داشته ایم، مقرر شده است که در دفترچه های کنکور ۱۴۰۲ رشته های دریانوردی به این دانشگاه افزوده شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با اشاره به وجود ۴ بندر در استان گیلان، خاطرنشان کرد: بندرانزلی پرسابقه ترین بندر گیلان و شمال کشور با سابقه ای ۳۰۰ ساله است که به جرات می توان گفت تجربه های بسیاری در این بندر نهفته است و در موضوعات علمی نیز در بخش برترین های کشور قرار دارد.

یونسی با تشریح فعالیت های بنادر و اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، تصریح کرد:  همه فعالیت های اداره کل بنادر پایه علمی داشته و با مطالعه همراه است و پیش از اجرای پروژه ها و عملیات بندری و عمرانی،  مطالعات و پژوهش های دقیقی برای آن صورت می پذیرد.

وی با اشاره به سطح بالای علمی و تجربی کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، اذعان داشت: تمامی کارکنان این اداره کل دارای تحصیلات عالی هستند و هر ساله در موضوعات مختلف نیاز سنجی آموزشی صورت می پذیرد تا بتوانیم به کارکنان برای بروز رسانی اطلاعاتشان کمک کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه به دنبال آموزش های عملی و هدفمند برای کارکنان بنادر استان هستیم، ادامه داد: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نیازسنجی های آموزشی از ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبائی نیز استفاده خواهد کرد.

یونسی با اشاره به دوره های کارورزی دانشجویان، یادآور شد:  دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی می توانند با حضور در بخش های مختلف بنادر استان گیلان دوره های کارآموزی خود را طی کرده تا از این طریق ارتباط صنعت با دانشگاه نیز شکل بگیرد.

 ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در دستور کار دانشگاه علامه طباطبائی

عبدالله معتمدی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از امکانات و ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبائی، عنوان داشت: این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی در حوزه علوم انسانی است و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در ۲۷۰ رشته تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: فرصت مناسبی است که دانشجویان برخی از این رشته ها ارتباط نزدیکی با فعالیت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان داشته باشند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به ارتقای سطح همکاری های دو جانبه، گفت: علاقه مندیم ارتباط خود را با اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در زمینه های مشترک گسترش داده به طوری که دو طرف از خدمات و فعالیت های آموزشی، پژوهشی، علمی و مشاوره ای بهره مند شوند.